Populära inlägg

måndag 31 oktober 2011

2011-10-31 MÅNDAG

04,45 God morgon

Natten har varit lite vänligare mot mig än förra natten.

Jag vakna först vid 02,30 av att jag hosta som en galen antilop. Men jag fick upp lite gul aktigt seg slem med en liten blanding av blod fast hu jedar mig vad det brännde i halsenn.

Det var som jag hade värsta elds vågen där det bränner lite ännu  menn annars är det okej

Jag gick upp och kissa och gick till baka till sängen och där efter har jag fått sova i omgångar så jag känner mig ganska så ut viland trots allt ändå. Ska väll innte klaga i alla fall .

Så nu har jag gått upp i alla fall och kaffet puttrar i köket och jag ska skriva lite här sedan ska jag tvätta mig o klä mig för strax före kl 0700 komer sköterskan mkin egen lilla vampis som vill ha 15 rör med blod från mig för att kolla om mina medeciner står rätt till eller omm jag ska höja eller sänka något sedan är tanken att jag ska ta en sväng till Babo och titta lite för på eftermidagen så kommer oxy och hämtar sina stora tuber med oxy som jag hafft här hema..

Sedan får jag se vad dagen bjuder på återkomer mer om detta .

18,31

Nu efter lunchen vart inget kuligt alls jag fick en av det värsta host attackerna jag någonsin hafft .

Jag hosta så jag näst intill tappa andningen och där efter så fick ja upp en bitt skin på c:a 1 cm det var inte kusigt alls moste jag säga för den gjorde ont som bara den att få upp den. Sedan vart det en kaskad av slem som komm upp och jag trodde min sissta stund vart kommen jag blev kallsvettig och drarrig ögona rann som negarafall och jag kippa efter luft . Men som tur cvad så hadde jag så pass kontroll att jag satte på mig satten för att kolla syret och den låg på 96 så det var ju lungna gatan och feber hadde jag ingen men det vart otäckt moste jag säga .

Jag skulle ha varit med Jaems nu på eftermidagen men jag orkade bara inte det räkte med att oxy kom och hämta sina tuber så nu är det rent i halen åtminstonde phu skönt .

Det brinner fort farande i halsen lite av och till men det ska nog göra så tror jag .

Prata med sköterskan i dag hon kom hem för att ta mitt blod i morses och hon sa att det kan göra så och så länge jag inte har feber eller är för rädd så behöver jag inte åka till Foch utan jag ska ju dit den 8/11 kl 1100 så jag hinner med det oxo . Hon passa på att ta trycket och det var bara bra så nej jag är inte orlig men det gör ont i brötst korgen som bara den. Men lite smärta moste jag ju  tola eller va säger ni  hihi.

Kan ni tänka er att i morgon går vi in i November och den 25 går jag in i 2 dra månaden av min andra fördelse .

Och tänk att jag får fira jul i år jippi detta trodde jag inte på över huvud taget i september jag sa alldrig något men jag kände att det var på väg utför och att det gick väldigt fort det sissta . Bara sissta dagarnaq så kände jag att jag kommer alddrig att få fira julen 2011 för det hinner jag inte min kropp ville inte riktigt hänga med alls .

Men nu är det andra bullar som gäller en ny sida och en ny epok och nytt liv att ta hand om och vad det allt innebär och bär med sig .

Det är inte lätt nu med sambo. Man  det blir ganska mycket krav på en gång när man kommer hem hihi men men det sla nog lösa sig det med inom sin tid. 1 dag i taget och gå sakta frammåt och sätt inte ner höger fot först för då stuper jag som en fura rak lång haha Em såg detta 1 gång bara synen av henne gör att jag skratar och ler för både hon och Anna såg ut som små fogelungar Anna med mig i sin famn sittandes på golvet och ghunga och emsom inte riktigt fatta vad som hände haha ajaj vad jag skrämde dom .

Men det är ju sådana här stunder som är kuliga att minas och ploka fram när detr gör som ondas för då kan man le i stället inte bra att skratta högt men man kan sitta och små le i alla fall.

1 kommentar:

  1. Inte kul att läsa om denna hostan , hoppas att den försvinner snart <3 krya på dig stor Skåne kram Delicia

    SvaraRadera