Populära inlägg

onsdag 21 oktober 2009

Att ha Alafa 1 "antitrypsin brist"

Jag tänkte jag skulle börja att skriva ner lite om just Alfa 1 "antitrypsinbrist" att ha denna sjudom är inte så lätt då det inte finns så många som just skrivit om den, Vad ja menar är att ja inte har hittat någon stans på netet om hur det är att vara sjuk i just denna sjukdomen och få droppet och att få vänta på att få en transplantation av lungor.
Tycker själv det är väldigt dåligt av Svenska läkre och skötersker att man inte kan upplysa om vad o hur man kan komma i kontakt med andra människor sm har just alfa 1.
Så min tanke är att jag nu ska skriva en typ dag bok då jag nu har den möjligheten at vara i 2 olika länder samtidgt, Och vad det kan bära med sig både i fördelar och nakdelar. Både inom sjukvård och ekonomi o de olika ansökningar.
Ska oxå till lägga att jag är ordblind där av stavning och ordföråd inte är så bra som den borde vara. ATt insjukna i just denna sjukdomen blir att man får ta reda på mycket själv man får sitta framför datan ganska så mycket för att läsa de olika rön främs tpå Engelska för på svenska fins det inte mycket alls av,Jag ska försöka att vara så saklig som möjligt och vara så sannerlig jag kan vara. Det kan oxå bli en bisar läsning och min text kan uppfatas väldigt hårt och elakt,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar