Populära inlägg

onsdag 23 december 2009

23 december

Det är dagen före jul afton och i vanliga all brukar det dofta jul hemma doffter av jul skinka , pepar kakor,godis ,kött bullar, julkrov m.m.
Men nu är jag inte hemma det har käns väldigt konstigt då jag alltid har i sissta minuten fixat någor extra till sockarna för barna som kommer hem till jul men inte i år.
Det är med en vist ved mod i bland önskade jag att jag inte var så jjjjj sjuk som jag är utan var som en vanlig dödlig människa.
Probelet är nu så att om jag slutar med antrypsindroppet så dör jag inom c:a 6-10 mån och det är då en plåg sam död och det vill man ju inte så jag fortsätter med droppet varje vecka.
Fast jag SAKNAR mina underbara ungdomar det känns extra jobbigt eftersom jag är 98 mil
Både Alain och Jean-Claude gör allt de kan för att jag ska känna mig bättre jag vet men saknaden efter mina 3 barn "ungdomar " som alltid står mig så nära oavset vad som ex när jag vart tvungen att göra en gyn op så var jag bara där på sjukan för op och 1 dag extra sedan hem.
Jag har ju alltid klarat mig själv har alltid fixat allt sälv vist har jag haft många mot gångar under årens lopp men man lär sig så länge man lever.
Ja i går så höjde dom dosen av antripsyn eftersom jag inte behåller så mycket varje gånge gång och vilket givet vis resulterade i att både herr ont och fru illamående jublande av glädje dom satte i gång 20 min efter att jag började med mitt dropp då in befan dom sig.
Jag kom dit vid c:a 0900 på morgonen och åkte där i från runt 1300 och givet vis fick jag stanna ett par gånger för att gå ur bilen för att spy för denna gången så spyr jag som en kalv.
Jag var oxå tvungen att fixa lite på affären så jag åkte dit direkt efter fick med mig 1 sak ut till bilen o gasen i botten körde hem o tog hissen upp och spydde sköljde mun och borsta tänderna ner i källaren i gen ny tag till baka till aäffren hadde ju 5 saker kvar men hann bara med 2 sedan fick jag rusa till kassan betala snabt o ut till bilen hem denna gång hann jag tyvärr inte utan fick även ta en durch men som sagt jag är ju en människa som inte ger mig ska jag ha handlat allt så ska jag så ner till källaren i gen ut med bilen tillbak till affären.
ja kasörskan som vet vem jag är och vet om min sjukdom hon skälde på mig och sa att det finns faktiskt telfeon här i9 landet oxå med flin i ena mungipan, haha ja vist finns det men vet man inte vad det heter utan måste titta på bilder då är det inte lätt men hon är under bar tant, I alla fall så han jag med de sissta 3 sakerna men jag han inte hem jag spydde ner mig i knät i bilen och det var som vatten där bak så det blev en durch i gen hehe gör åt en hel del med tväl här nere hehe.
i alla fall så gick jag sedan för att vila efter denna pärs somna i c:a 1 timme sedan var det bara att ta på sig lite mer kläder fylla en hink med vatten o skur medel ner till källaren vi har garget där och börja att skura bilen innuti för det var ju ingen mysig doft hehe.
det sluta med att jag spran upp 2 gånger till med denna enorma snabba hiss som vi har här "ler" och bytte kläder m.m men efter 3 gången så var jag klar så upp med hinken in i durchen sedan var jag helt slut, heheh kankse inte så konastigt i alla fall.
så i dag var jag ganskaskakig när jag vaknade så jag kunde knapt hålla min kaffe kopp men till slut så slutade jag att skaka så så pass mcket att jag kunde börja med mina små frukost dom står vid grinder o förstår inte varför ag inte har kommit med frukosten så dom fick sin frukost i dag vid 0700 tiden och bara för det så tycket jag at de skulle ha något extra gott så dom fick var sin ägg gula med vete grods olja på som dom älskar.
men dom var tydligen sura för när jag stälde ner mat skålarna så vände alla på sig o gick o la sig me efter 1 timme så var det i alla fal upp ättit.

Jag diskade undan städade fixa i ordning mig sedan började jag med at göra 1 st hovets tårta och en socker kaka med safrans smak som vi ska ha i morgon och oí morgon ska jag granera dessa har redan gjort färdigt så det är bara att lägga på grädde och graneringen .
Jag lovar at fota dom innan jag tar med dem till Alain för vi ska dit i morgon kväll.
men nu är jag ganska så trött o sletten om ni undrar så ja jag har även spytt i dag och både herr ont och fru illa mående fins med dom jublar fortfarande över att jag fick mer antitrypsin dropp i går men men det är väll bara att låta dom hålla på till slut måste ju dom ge sig antar jag ja jag hoppas det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar