Populära inlägg

fredag 18 december 2009

18 december

i dag är det ingen rolig dag alls. Vaknade med både herr o fru runt om kring mig mår för jävligt känns som om jag skulle vilja ha ut hela inan mätet i min kropp det gör fruktans värt ont i benen lite svårt att för klara men jag har alltså ont innuti i alla ben som jag har i min kropp.
Och det är fruktans värt kalt här ja inte som hemma i sverige med 9-15 grader minus men har vi under 5 grader varmt här så är det jätte kalt o jag kan inte gå ut då får jag ganska så omgående svårt att handas det är så pass fuktigt i luften och jag blir förkyld på en gång vilket inte är bra alls.
När jag får en förklyning så blir jag näst intill liggandes och jag orkar knapt att ta mig till durscen sedan torka mig och till sist klä på mig då är jag helt slut så jag kryper ut till vardgasrumet där jag har en fotoölj som är elektriskt så jag kan ställa in både sätet och för bena väldigt skön måste jag säga.
Fast väldig dyr i inköp.
I alla fall så har jag lyckats att städa hos mina små fast det tog lååååååång tid i dag efter att jag städat klart så tog jag mig en tupp lur för att sedan vid 12 tiden ta min medcein och lite soppa fryser som attans är lite blå nyans i skinet måse hjöja värmen till 25 grader här inne jag sitter med en lumbi tröja med huva o den har jag uppe samt att jag har en filt på mig.
kl 1400 i dag fick jag ett roligt telefon samtal Bernard ringde för att tacka för det fina jul ortet jag hadde scrappat till dom Bernard är Jean-Claudes största bror tyvärr träffar jag inte han så mycket då han bor c:a 75 mil här i från så det är en bit.
Men han lovade att dom sklle komma hit nu när vi har lite större lägenhet vilket jag tycker är kuligt och det gick faktískt gabska bra att prata med han fast det var en blandning mellan franska o engelska hehe.
Det som är tråkigast med den är sjukdomen /antirtypsin drop är att jag blir så himla trött på kvällen och mina ögon riner och då menar ja värkligen rinner alla som inte vet om att jag har en sjukdom dom tror att jag gråter hehe och det startar runt 1800 på kvällarna håller på tils ja går o lägger mig så jag är ganska så tårr i ögonen på morgonen eftersom det rinner så mycket på kvällen .
Jag ska väll oxå gör en op av mina ögon oxå då dom inte sitter fast ordentligt.Ja lite svårt att förklara så här i skrift men mina ögon står så pass mycket ut nu så de är därför jag har sådan huvud värk och ont bakom tininning på bägge sidor var ju o tog en scanner i går.
Försökte at ringa min hus läkare men hon var upptagen eller så satt hon i telefon så jag får ringa till henne i morgon jo ja vet att det är lördag men hon är bara ledig på söndagar dom har lite konstiga tider här nere.
JO just det jag hadde ju scrappat en hel del julkort som jag åkte i väg till posten i tisdas för att posta dom och i går så fick min lilla syster sina samt mina barn Lina ,Joakim o Emelie så det gick väldigt snabbt till sverige den här geången . värre är det väll nu när Emelie har lagt en kartong till mig då jag betsällt lite jultomar o blommor i marasipan det finns ju inget sådant här för jag har fått ett uppdrag av Alain det är jag som ska stå för tårtan till julafton den 25dec så em fick åka till affären och handla lite åt mig och sända ner det hit så jag hoppas jag får packet i nästa vecka annars är jag nog körd hehe.
lite svårt att baka maräng utan bakplåts papper tycker jag hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar