Populära inlägg

fredag 25 december 2009

25 december




I går var det den 24 december och vi var bjudna till ALain o Sylviane.
Jag Jean-Claude Guy Christiane Daniel Vinie Ludo och Jeams.
Allain stod för maten så han var den stora kocken i går det var pate med äpple som första för rätt inte gått kan jag säga men som andra för rätt fick vi rökt lax med filadelfia och geäs lök det var helt under bart gått. sedan vart det middag och det var till min belotenhet ris och ungsbakad skinka med anannanas och vin mycket gått.
Efter det vart det den obligatoriksa hysteriska osten, "måste faktikst till lägga att jag är ganska så trött på ost då det äts varje dag så det är ingen njutning längre tyvärr" efter detta så var det jag som hadde fått på lott enligt allain att fixa efter rätten så jag gjorde hovets tårta utan vårgårda ris vilket gick bra att vara utan " hehe lite svårt att finna vårgårda ris här i Dunkerque" och sedan gjorde jag en på fin skocker kaka och hadde hallon sylt i mellan.
Emelie hadde varit så snäll så hon hadde fixat tomtar och marsipan platta och röd granerings färg till mig som hon sände ner hit lite svårt att finna all indigrienser här nere.
Men i alla fall så vart lyckat även jag tycker att dom såg trvliga ut och som ni ser foton här ovan för.
Och givet vis så var ju mina så berömda vänner med herr ont och fru illa mående men jag förskte med alla konster at bli av med dem me inte då dom satt som sug ploppar på mig.
När klockan vart 0100 på natten så tappade jag andan totalt så jag skräde dom lite där hehe tyvärr det var ju inte meningen men som sagt det är sådant som kan hända.
Så vi sa att vi skulle ge upp nu o ta oss hem för att sova ALain var så tacksam för att jag hadde fixat tårta och han var förvånad att dom såg ut så som dom gjorde de var näsan alla som trodde att jag köppt dom eller beställt dem hehe vilket vill säga ett jätte bra betyg.
Sedan var han glad över att jag värkligen hängde i så pass länge som jag gjorde alla tyckte det var roligt ända till det sissta då vart dom rädda att jag hadde tagit ut mig för mycket.
Vilket i och för sig var sant men bara jag fick gå undan och ställa mig ute en stund för att försöka att få in lite luft till lungorna så efter c:a 20 min så var jag till baka i gen fast rätt så trötter.
Vi åkte hem ast det är nära det tar en vanlig att gå på 5 min till allain från osss fast jag måste ta bilen då jag även hadde 2 st tårter att frakta.
I alla fall när vi väl kom hem så kom nästa pers ordentligt bägge fötterna samt tårna. Jag fick så enormt stor kramp att jag knapt kunde gå på föterna för kramen satt på under sidan av fötterna och tårna spreta åt alla håll och kanter.
Så Jean -Cladu fick hämta is från frysen och läga detta runt mina fötter så dom kunde sakat men säkert gå till baka vilket resulterade i att jag fick blåa fötter och frös som en gris men hällre det än dessa kramper för dom är för jävliga att ha.
jag somnade runt 0200 tiden i natt.Jag vaknade vid kl:0700 och jätte trött så i dag har jag inte gjort något alls och det känns ganska skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar