Populära inlägg

söndag 20 december 2009

20 December





I dag är det den 4 de advent och vädret är en katastrof här nere i Dunkerque.
Tunnelen Mellan Frankrike och Storbritannien är stängd och Många sitter fast här i FR Då har dom Int råd Att beställa en ny biljet med ex båten Lika så gäller det på UK sidan.
Motorvägarna är stängda fram till Onsdagen för all tung trafick och större bilar det pratas oxå om att ev stänga av motorvägarna för vanliga bilar oxå då det är så många som kört av vägen eller kanat av vägaen.
Inte så konstigt att dom åker av då dom inte har halsbana när dom övnings kör vilket skulle underlätta en hel del. men inte .
I alla fall i dag vaknade jag med ett illa mående och huvud värk som heter duga det värkar som om fru illa har något ont till mig i dag hehe.
men men har ingen betydelse om man mår skit man måste ändå äta dricka städa låder puslla om de små.
Vilket gör att man känner sig lite bättre än vad man igentligen är för dom ger ju en massa KÄRLEK.
Plus mina underbara barn hemma i Sverige samt min under bara syster och vänner som ställer upp och ger mig små thing men som blir väldigt värdefulla och innehåller så mycket värme och kärlek.
Att det som jag har ont och illamåendet det blir liksom en piss i missisippi och gör att man fortsätter o drar åt det håll för att bli bättre.
Och snart är det Januarie och jag ska till baka till profeseorn i LIlle och diskutera vidare hur jag står på listan vilket oxå underlättar en hel del.
Även om livet är ett helvete nu med smärta och illa mående tårar m.m så finns det en ljus punkt längre fram och även små ljus glimtar en stjärna här och där från mina nära o kära som ja nu har runt om mig alla betyder så pass mycket för mig och alla ger mig både värme och styrka att fortsätta att gå framåt tros all smärta och illa mående.

Det är nu bara 4 dagar kvar till Jul afton hemma i Sverige men här är det 5 dagar kvar.
Är bjuden till Alain den 24 december kl 2000 på kvällen för då skulle vi ta drinkar sedan får vi mat och jag har fått order om att göra en Hovets tårta så det tänkte jag göra har bet Emelie sända lite samt Lina att sända grädde hit.
Den 25 dec Kl: 2400 på natten så delar man ut jul klapparna så det lär bli en låååååång dag så den 24 dec får jag nog ta ganska många tupp lurar på dagen för att orka med att vara uppe fast jag vet att jag kan gå o lägga mig om jag känner att jag inte orkar. Jag kan ju även gå hem för det är bara 5-15 min gång väg mellan oss fast det tar ju längre tid för mig at gå än de andra hehe.
Men i alla fall vill jag även ge ett stort tack till Maria o madde för de fina jul korten jag fick från dem i Lördgas dom är jätte finna dom står nu i hop med pepar kakshuset tillsamans med min systers choklad kartong och after eghit som jag fick av henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar