Populära inlägg

onsdag 2 maj 2012

2012-05-02 Tisdag och SVERIGE

Hej kära Blogg och vänner.
Ja det var ett bra tagsedan jag skrev nu sist var i Frankrike närmare bestämt i Dunkerque som jag skrev och det var den dagen då barna Joakim och Emelie kom ner för att hämta hem mig till Sverige den 12/4 .
Det har hänt ganska så mycket eller ja jätte mycket i egentligen.
Vi startade från Dunkerque på morgonen den 14/4 kl, 05,30 så vi vart tidiga i väg och både Emelie och Joakim hade packat både bil och kärra dagen före samt att >Emelie han att följa med till huset för att städa huset med att damsuga och tvätta golvet. Vi han oxo att åka i väg för att handla den 13/4 så den dagen var det full ös på både packning och städning av hus och städning av lägenhet och packning av bil.
Jag börja att köra upp till tyskland där tog Emelie över en stund men hon blev ganska så snabbt trött så Joakim tog över en stund. Men även han vart trött så jag tog över ratten upp till trelleborg sedan tog Joakim över och körde hela sista biten från trelle upp till Viskafors.
Där ställde vi bilen och släpet på gräs mattan för att bara gå in och sova.
Joakim och Emelie tog Linas bil och körde vidare upp till Borås för att sova ett par timar för att sedan komma tillbaka för att hjälpa till att packa ur både bil och släp.
Jag och Lalla vakna tidigt på söndags morgonen och vi gick in till Lina för att äta frukost. Sedan väckte jag Lina och Barna runt kl:10,00 så började vi att packa ur bilen och släpet och vi fick en sådan tur att Linas granne Lars-Erik  kom och hjälpte till att packa ur så när Joakim Pihilip och Emelie:
Så Joakim och Emelie tog kangon och släpet och körde den till stan för att lämna tillbaka släpet sedan vart att försöka att få ordning på alla dessa kartonger som stod både högt och lågt hehe.
Men jag var nöjd allt var hemma och inget var trasigt allt hade klarat resan även glas som inte inte var ordentligt packad hade klarat sig :D vilket jag var glad för.
Sedan har det gått på 100 % alla dagar här dels med att packa ur kartonger och packa in i skåp och låder. Joakim Philip och Emelie har skört skytte trafik mellan lusharpan och mitt hem för att slänga kartonger och saker som jag inte vill ha mm.

Så nu börjar det att se ut som ett hem här jo då jag ska fota men tänkte jag skulle få det lite bättre först men snart inom 2-3 veckor kommer det att bli fotografering här för då har jag även mina små illrar här hos mig oxo.
Men jag måste få säga att få koma hem till Sverige trodde jag inte var möjligt men nu är här äntligen. Ja jag är tacksam mot Frankrike för vad dom gett mig för detta hade jag inte fått i Sverige. Så nu hoppas jag att jag kan få leva många år till utan några komplikationer mm.
Men att bara få koma till Sahlgrenska det var som att koma till himmel riket kan ni tänka er jag satt där med transplantations timet och dom bara sa välkommen hem och förklarde vad som hänt i FR och vad som var gjort och där satt jag som en gapades fågelunge för en hel del visste jag inte om alls ex som att jag hade gul sot inte fan visste jag detta. Kommunikationen mellan läkare och patient i frankrike den är lika med NOLL. Men dom är riktiga jävliga på att fixa transplantationer det ligger dom i topp på.  Men det är just efter vården som ligger långt efter. Jag känner bland annat att jag är i ett stort behov av att få prata med en psykolog ett par gånger i alla fall minst 15-20 gånger så jag kan få in i mitt huvud att jag är transplanterad . Att jag verkligen har 2 ny gamla lungor som in te tillhör mig i egentligen från födslen utan någon var snäll att ha skrivit på ett donationskort så att jag kunde få dessa två lungor som jag har nu.  Och kan ni tänka er jag är faktiskt 6 månader gammal nu så det har jämt enormt mycket på dessa 6 månader. Jag har fått 2 nya lungor flyttat till en annan ort i Frankrike sedan gjort slut på mitt förhållande i Frankrike flyttat i gen fast denna gång upp till Sverige. Så jag det har hänt enorma saker så för att jag själv ska hänga med så tror jag nog att det är bäst att jag tar kontakt med psykolog och diskuterar detta. Så att jag kan landa lugnt och säkert.
Det är först nu som jag har satt mig runt kl 19,30 för att bara sitta vid datorn. Jag har nog aldrig suttit så lite vid datan som jag gjort nu på dessa tre veckor hehe här finns massor av att fixa här hemma:
Så nu ska jag försöka att få in att jag ska skriva lite varje dag i min blogg i gen .
I dag har jag varit på VC för att lämna blod så dom kan se vart jag står i min prograff mm så allt stämmer: Och jag håller tummen att jag även snart kan gå ner med cortisonet och ingen skulle bli så glad mer än jag. För det innebär att snart så försvinner mina extra kilo av cortison behandling och min banting med dukan ger resultat. Fast jag har ett problem det är jobbigt att äta mitt på dagen eller kvällen när det är varmt men men jag ska nog knäcka den nöten oxo hoppas jag . Har jag klarat av min transplantation . och kort där efter seperarat med min gubbe och sedan 2 flyttningar under 6 månader så ska jag nog klara detta oxo:

1 kommentar:

  1. Du fixar detta gallant fina du skönt att du är i Sverige visst är de underbara på Transplantations centrum <3

    SvaraRadera