Populära inlägg

fredag 4 maj 2012

2012-05-04 FREDAG

I dag är det Fredag.
Å jag har städat och plokat i ordning så i morgon kan jag börja att inreda iller rumet. Så mina små kan få koma hem till mig i gen. Jag hoppas att denna flytt går bra. Dom har ju inte sett mig på länge utan bara varit med Emelie och pihilip så det ska bli intresant och se hur detta går jag håller tumen att allt fungerar bra. Men jag moste oxo ha i bak huvudet att dom kan vantrivas här hemma då varken Amethist eller Jepür har varit i denna lägenheten. Det är bara Inka som varit här. Men jag hoppas att allt ska gå vägen. Bara jag får sköta det på mit lilla sätt.

Jag har ju börjat med dukan dieten men denna tar jag ganska så sakta då mitt socker går lite upp och ner känner mig mycket yr och vill gärna kasta upp och känner mig mer och mer hungrig än jag gjort förut.
Men men jag tar det lugnt.
För jag vill inte gå ner allt på en gång och eftersom jag har haft ätstörning ordentligt förr så är jag på valt för min diet.
Då det är så lätt att fastna i detta fack i gen, man blir lite expert på att lura alla runt om kring sig och även sig skälv.
Jag vist vilol jag gå ner men jag kan inte gå ner helt då jag fortfarande äter cortison så jag är en samlare än av vätska i min kropp.
Det hade varit bra om jag slapp cortison helt och hållet för då hade jag hel hjärtat kunnat gå in i lugn och ro. Fast jag har ett litet problem jag är jjärna utan kött för att äta kött i 5 dagar är ingen hitt alls för mig.

Men nu har jag fått låna min dotters bok om Dukan där han skriver ganska så utförligt så jag stanar kvar det komer att ta längre tid för mig att gå ner men jag komer inte att gå mer upp i alla fall.
Så mitt mål nu är att komma ner till 85 kg sedan gå över sakta till fas 2 så får vi8 se hur länge detta går.

Troligt vis bör jag nog börja med en ny medecin som jag fick stoppa för ett bra tagsedan och det var takapsolen  mot gift struman. Jag fick slutta med den då den franska läkaren sa att jag var låg nu i gift struman och intte hög längre. Men sedan dom tog bort den tabletten så var är jag inte ok längre:
Men först måste jag skriva en egen remiss till endokronin och fråga om dom kan ta mig till baka. Ska bara vänta på provsvaret från labb   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar