Populära inlägg

söndag 6 maj 2012

2012-05-06 Söndag

I dag har jag eller vi varit duktiga .

Först vill jag tacka Lars-Erik och Lina som hjälpte mig att tömma Garget i dag. Och det vart städat och fint. så i morgon kan jag lämna in nyklarna för garget Och det känns skönt ett problem mindre phu.

Nu har jag bara källaren kvar med mina 2 föråd men dom tar jag nog senare i till hösten och fixar dom.

Tycker att vi besökt lusharpan tillräkligt nu sedan jag kom hem från FR.

Sedan vill jag tacka Emelie och Joakim som kom hem med mer grejor från Emelie som var mitt hihi så nu snart kan jag börja att fota hehe så får ni se hur fint jag bor nu för tiden.
Ni som varit här inann hos mig för ett par årsedan kommer inte att känna igen er för lägenheten är total renoverad och väggar nerplokade mm så nu är det mer en öppen plan lösning på lägenheten.

Det som jag måste göra nu är att rensa bland iller sakerna för jag har vist en massa furbalåder. iller rör i plats och färgade och en massa puffar mm som jag ska sälja av för så mycket behöver jag inte ha nu när det bara är tre kvar det räker med 5 furbalåder inte 10 hehe.
Tanken är att fota detta och lägga ut antingen på borås loppis eller illerifokus. Kan vara bra att ha som start till sin första iller eller om man har en gedigen utebur så kan det vara kuligt med massa rör mm.

Jag känner mig lite bättre i dag i sinnet men som sagt det går upp och ner som en jojo. Och i morgon ska jag ringa tgill sahlgrenska för att höra hur mina prover var då jag själv bestälde ett prov på min gift struma så jag kan skriva en egen remis till SÄS för att be och få komma in där.
För just nu så har jag bara levaxin men tror att jag behöver takapsol oxo för sedan fr  tog bort takapsolen för ett par årsedan och där efter har jag känt en oror i kroppen men vi får se vad provsvaren säger. Ska i alla fall ringa till sahlgrenska i morgon bitti tänkte jag. .

Ja just det jag har hunnit med 2 maskiner tvätt i dag oxo så jag känner mig ganska så nöjd fick även bäddat rent i sängen.

Jag går ju oxo på Dukan diet vilket jag kan rekomendera men det är jobbigt för när man som jag äter cortison i ganska så stor dos så är det svårt med maten och så äter jag ju oxo takapsol vilket gör att jag har ständigt diareé så det är inte lätt.
Men skam den som ger sig jag fortsätter som jag gjort hitils och i morgon ska jag väga in mig i gen för att se hur mycket jag tappat eller gått upp under denna veckan som jag varit av och till på Dukan .
Humörsvänningar dom är många och fler blir dom men som sagt man får nog bita sig i tungan floera gånger per dag . Men förhoppnings vis så ska jag fram till jul kunnat gå ner mina 30 kg som jag vill ner: För i dags läget så ligger jag på c:a 90 kg och vill ner till 60 kg.
Och det är inte för att jag älskar godis och god mat nej utan för min transplantationen som jag gjorde i septmber förra året ty6värr s¨å går man upp ganskia mycket dels på grund av all cortison men oxo all vatten som samlas och alla de andra medecinerna som man ska äta .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar