Populära inlägg

torsdag 10 maj 2012

2012-05-10 TORSdAG

I dag har jag varit ganska så produktiv
Gick upp vid 0700 för att åka till VC för att lämna blod prover i gen haha jups det finns vampyrer här hemma i SVerige oxo :D.

När jag gjort det åkte jag direkt till Lina för att äta frukost och hämta Lalla . För Emelie skulle till VC oxo samma dag fast kl:1000 och Lina skulle dit kl:1100 så det fattas bara Joakim och Philip som skulle ha varit där oxo för i så fall hade hela familjen varit där i dag hihi.
Sedan på kvällen bar det i väg till barnas fotboll fast regnet stod som spö i baken men men är det fotboll så är det inget att göra något åt fins ju inget dåligt väder bara dåliga kläder hihi.
Jag har oxo skrivit ett mail till Lallas uppfödare för att uppdatera henne om vad som hänt och hur skälva resan gick upp till Sverige.

Jag berätta oxo att Lalla är anmäld till utställningen i Norrköping så hon ska dit för första gången plus att hon börjar sin skola nu den 5 juni .
Ha ha får se om det kan bli något av detta yrväder.
I dag på morgonen kom hon på att barna hade en fotboll så den har hon lekt med hela dagen barna tröttna fortare än vade hon gjorde hihi.

Mitt vardgas rum börjar nu att bli klart helöt men vill få ordning på kök och hall först sedan ska jag fota jag lovar. Viktigast av allt jag känner mig välkomen hem i mitt eget hem där det är varm och mysigt. Det hänger gardiner i fönstren och tavlor på väggarna en blandning mellan nytt och gammalt.
Inga vita vägar längre inga toma fönster. ingen som rökar ciggar på balkongen. maten får ha kryddor. jag säger bara UNDERBART.

Jag har fortfarande gulsot men ska få en behandling av detta ganska så snart vilket käns skönt.
Mern i morgon ska jag träffa doktorn här på borås lassarett på lung och en sköterska som ska kolla min utandning.

Hihi känner mig som om jag helt plötsligt nu har en massa olika hem vart jag än kommer så är det öppna famnen och stora kramen kända som okända välkomnart mig hem vilket känns jätte skönt.
även lilla vårdcentralen här i viskafors har förståt hur viktigt det är att jag inte får sitta bland infekterade personer vilket jag uppskattar. Om jag sagt dett för ett par årsedan så hade dom nog gått upp i limningen, Vist det finns vissa som är kvar som inte förstår alvaret men det finns över allt så det är ingett att hänga uppsig på.

Och nästa vecka ska jag ta hem mina små 4 benta illrar det ska bli kul att få hem dom oxo.
Fast jag gjort en stor städning av alla deras saker ujujvad saker jag hade till dom fattar intte hur mycket dom har hafft. och ändå har jjag inte sålt eller slängt allt ännu har väll lika mycket kvar om än inte mer phu. men ska nog komma tillö botten med detta oxo hoppas jag .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar