Populära inlägg

tisdag 29 maj 2012

2012-05-29 TISDAG

hej i gen jo jag vet jag är dålig på att uppdatera mm här nu mer. Men det händer så himla mycket här varje dag är det något mina underbara barnbarn vill ha hjälp med sina läxor. Så jag har att göra varje dag hehe fast det är roligt moste jag erkänna.
Sedan har jag ju mycket och då menar jag mycket spring på VC och sjukhus ännu så länge. mycket blodprovs tagningar och diskutioner mm.
Jag har varit på sahlgrenska träffat lung timet och diabetes sköterskan där . på Borås lassaret har jag nu varit på lung och träffat en uber snygg läkare som jag bara helt enkelt ville svälja med hull och hår hihi han är jätte snygg urs då hihi. sedan har jag nu träffat min endokroni läkare och i över morgon ska jag få träffa min kurator så jag får ventilera lite tror att jag behöver detta. För jag har ju som sagt missat en hel del av den biten som en tranplantation patien ska eller bör ha inann detta görs . För det är ju en stort ingrepp och allt vad detta kan bära med sig
Men det känns skönt att få komma in till en kurator så jag kan få lite verktyg att jobba med för dels så har jag fortfarande väldigt mycket funderingar på både ditten och datten. och så behöver jag få lära känna min nya kropp för det har jag inte hunnit med ännu att göra. Så jag är så spänd på detta möttet och undrar vilka verktyg hon kommer att ge mig så jag kan börja att jobba med min själ och mina tankar: För detta något jag väntat på nu så jag kan böja att jobba på dessa bitar . Kan jag bara börja så blir det nog bättre i själen oxo och jag kan aceptera mig bättre och när jag gjort det så lär jag oxo gå ner i vikt i gen .För det är ju som så att älskar du dig inte själv så kan du inte gå ner i vikt du moste acceptera dig själv för att klara den biten .
ja sedan har vi ju RTG att göra och blod provstagningar var annan vecka ja jo jag är 7 månader men eftersom Sverige inte varit med från början så vill dom vara hundra på vad dom säger och vad dom gör.
Jag har oxo åkte på gamboblim så nu ska jag ta injektioner 1 gång i veckan för detta hur mycket är inte fast ställt ännu men jag startade i dag med 30 ml så får vi se om det räker .
så ja tiden går och dagarna rullar för bi som om jag hade en aoutoban framför mig hehe
och så vill jag ju ha ett stopp på mitt håravfall som jag har mitt hår blir bara tunare och tunnare nu får väll se hur det slutar med detta .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar