Populära inlägg

lördag 9 juni 2012

2012-06-09 LÖRDAG

ÅÅ vad kuligt detta var. För ett par dagarsedan så var det en som startde Du vet att du är från Borås gruppen på Facebook. Tänk om den fans när jag bodde i Frankrike hihi skulle vara lite lättare då när jag låg på sjukhuset så kunde jag läåsa och le lite mer.:D
Men men bättre sent än alldrig ett jätte bra inisiativ tycker jag. Dels så har jag ju tappat många vänner under mina flyttningar men jag tappa mäst när jag flytta ner till Frankrike Dunkerque Malo . Det blev bara ett få tal som höl sig kvar vilket jag är dom evigt tacksamma:
Tänk i dag vart det en sådan nostalgi dag satt och tänkte på att gud vad mycket jag har hunnit med i mit liv och jag ångrar inget av det vjag är bara så tacksam över att jag fortfarande lever och nu även har hälsan i liv något sådär i alla fall.
Tänk att 2009-10-01 sluta jag att röka och då vägde jag bara 54 kg och hadde kämpat länmge med att g¨upp i vikt. 2011-09-25 fick jag mina 2 lungor och jag slapp syrgas,rullstol. käpp. alla dessa proteindrycker för att jag skulle gå upp i vikt 2011-09-26 vakna upp och vågen stannade på 88 kg så nu har jag att jobba med att kunna gå ner dessa kg i nte till 54 kg men i alla fall 60 kg så är jag nöjd. Samma dag som jag vakna upp så fick jag min diabetes.
Så nu är jag diabeticker oxo men vad gör det jag LEVER och det är det bästa som har hänt mig jag kan andas och snart får jag oxo träna. Moste bara vänta lite längre inann jag får sätta i gång jag är ju bara 9 månader ännu så länge med mina nya lungor. Sjukhuset FOCH i surenes Paris ska ha ett stort tack för at jag fick en andra chans i mitt liv. Även om jag nu valde att flyta från Frankrike på grund av att jag och min pojkvänn gjorde slut efter 10 år så är jag tacksam mot frankrike över vad jag fått. Fast jag moste nog säga att eftervården då är Sverige bäst i alla fall.

2011-12-29 kom det en liten svart melerad fransyska in i mitt liv hon är född i södra frankrike men hon är bedorande. Hon har hjälpt mig i genom mycket de svåra med att bryta upp från ett land till ett annat land och saknaden över mina vänner i Frankrike runt om både syd.nord södra och norra delen av frankrike.
Men som tur är så har jag bil så jag kan bila ner och hälsa på när det faller sig vilket känns skönt.
Och nu kan jag träffa mina barn och barnbarn när jag vill

2 kommentarer:

  1. Kram till dig så glad att jag har lärt känna dig och så kul att läsa att du mår bra kramis Delicia

    SvaraRadera
  2. Jag har suttit här och läst mycket ur din blogg och jag hittade dej på min "Tvärtomregler för organdonationer" grupp på Fejjan.

    Vilken tur att du fick dina lungor i Frankrike när det blev nobben här i Sverige. Ja man känner en enorm tacksamhet inför livet och att ha fått en andra chans. Min sambo fick en ny lever 23 aug 2010 och firar två år snart. Att vara anhörig och stå vid sidan om och se någon bli sämre och sämre och känna döden nosa och nafsa en i nacken är obeskrivligt fruktansvärt. Sambon fick oxå diabetes direkt efter transplantationen och kommer att ha den så länge han lever, har den inte försvunnit det första halvåret, får man dras med den. Men vad är det, no big deal, i det stora hela. Vi har ju redan gått igenom det värsta av allt, väntan på ett organ.
    Kram Anki

    SvaraRadera