Populära inlägg

måndag 11 juni 2012

2012-06-11 MÅNDAG

Hej på er alla ja det är sant jag ska redan nu skriva för i dag är jag så glad så.
var hos min diabets läkare världens goaste och längsta doktor och så kom han från Tyskland så han bröt så där gulligt hihi.
I alla fall så diskutera vi min diabertes och jag fick nu klart för mig att jag kommer att stanna med diabetesen livet ut jag är som dom kallar för 1-2 a jag har bägge  lite ovanligt men va fan lika bra att dra till stort om jag ändå ska ha det haha.
I alla fall så kom vi fram till att jag får en insulin pump redan nuäven om jag bara har haft diabetesen i snart 9 månader så tyckte han att jag var så duktig så han fi8xar fram en åt mig så snart har jag en pump på magen vilket underlättar enormt för mig slipper att ha en massa insulin pennor och mätare mm i m ina fickor . För denna pump tar även blodsockret åt mig med jämna mellan rum .
Det enda som jag nu sedan ska göra är att ta det långsamma insulinet på morgon och kväll och detta ska jag snart starta med.
Det bästa av allt jag sliper insulin tabletterna så jag går över till ren insulin vilket underlättar betydligt för mig.
Så ja man kan tycka att jag är knäpp men det vart nästan som lilla jul afton för mig .
Vist så försvinner mitt tunga kk men vad gör det eftersom jag nu har då 1-2 an så får jag inte köra tungt längre men jag får ju i alla fall inte jobba mer så det gör ju inget att det är borta
Så nu är ringen slutenh om mig  nu har jag här i Sverige transplantations temet i lung på sahlgrenska
och på borås lassaret har jag nu diabets läkare , lungläkare , endokroniläkare gamamobilin läkare (infektions läkare) kurator Ögon läkare och alla är specialoister i sina områden för jag får inte ha någon AT läkare dom får vara med men dom får inte bestämma över hur jag ska göra eller vad jag ska äta i medeciner eller hur jag ska äta min mat . Men dom lär sig under tiden.

Men jag är glad för nu är jag dokumenterad här i Sverige så nu behöver jag inte vara orlog längre för nu finns allt i datan under mitt person nummer mm
Och bara känslan av att allt finns är obeskrivlig . Jag kan nu resa runt i Sverige utan större problem då hela Sverige har datorwer och ala läkare kan få tag på info om mig vilket käns kanon bra.
Så heju heja Sverige för detta att man finns i datan och att vi har detta system som vi har.
MM man ska nog inte klaga på den svenska sjukvården i alla fall för den är bra vist kan den bli bättre men tro mig jag har varit på ett fransk sjukhus som ni alla vet och jisses vilken skilnad det är då kan man säga svart eller vit med all rätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar