Populära inlägg

fredag 21 oktober 2011

2011-10-20 TORSDAG
























0501
God morgon här har jag äntligen fått sova lite mer denna natt fast jag vaknat men jag har kunat legat kvar och bara slapna av och blundat i mörket.

Har inte känt mig stressad eller ängslig alls utan bara den vanliga molnande värken som man har när något läker i hop.

Fast det är ju mäst på den högra sidan den går lite upp och ner medans vänstar håller sig i chack i en jämn smärtnivå. Givet vis med hjälp av dolipran men i alla fall.

Så jag jag ska ju absolut inte klaga för detta har ju som sagt varit en ganska så smärt fri transplantation med högsta växlen i för min framfart och till frisknad,

Men jag moste ju även tillägga att utan er hjälp så hade jag absolutt inte gått eller klarat mig så här långt utan några större men. Ni alla har stält upp så fint sänt många härliga kramar och många fina böner med ljus och värme så jagg är er evgit tacksam för allt vad ni gjort för mig och min familj .

Jag vet inte hur jag ska kunna tacka er ordentligt för all den hjälp och stöd som både jag och mina barn och nära o kära har fått av er alla. Varje kväll så finns ni alla i min lilla Dunkerque Bön  runt om på vår jord: Där jag tackar er för all den fina och underbara hjälp ni sänder.Ja jag vet att jag är tjatig med detta men det finns inga ord eller ordentlig mening som värkligen kan sägas rätt utan jag sänder stora bamse Dunkerque kramar till er alla   och var sin Franska lilja .

Okej vad står det på chemat i dag jo i dag ska vi möblera om här jag och Emelie. Vi ska börja med vardags rummet för att sedan ta oss ut till köket,

Vi kommer att fota före och efter så får ni se vad ni tycker .

Och jag anttar att detta tar näst intill hela dagen så på eftermidagen får vi nog gå ut och gå en sväng i alla fall så vi inte stannar inne hela dagen för motion moste vi ju ha J.

2000

Så där nu äntligen är vi klara hihi jag jag är gammal jag glömde av att fota före och efter så detta får vi göra i morgon men jag är nöjd i alla fall.

Foto finns dok inte på det vi gjort utan på min transplantation OBS bilderna kan vara stötande för en del känsliga personer om du är under 18 år fråga gärna någon av dina förälder om den kan sitta med medans du tittar på dom för det kan se hemskt ut .

Kl 1400 kom Anna min sjukgymnastik hit och jag skulle träna och gå på tid .

Vilket jag gjorde i början  av min sjukdom hihi Men i dag så gav jag både Emelie och Anna var sin hjärt atack som hete duga J .

Givet vis så satt jag på stolen som jag ska för att sedan resa mig snabbt och ghå i väg de tre m och tillbaka för att jag skulle sätta mig på stolen i gen .

Nja så gick det uinte till alls för när jag skule resa mig och börja gå så började med höger ben/fot vilket resolterade i att jag stöp som en fura mot köksbordet slog i huvudet ner på knänan och rulla runt för att inte skada bysten hihi detta öoste ha set för komiskt ut både Annaoch Emelie skrek mer än vad jag gjorde för jag vart nog bara chockad av det som hände hihi.

I alla fall så är det nu konstaterad att min höger sida ligger ganska så¨mycket efter den vill inte följa med  eller rättare sagt den lyder inte alls utan jag går på fram dynan inte med hälen fast jag tror att jag går på hälen vilket gör att jag har bara c;a 50 % styrka på höger och 75 på vänster så detta moste tränas upp ordentligt.

Eftersom vi inte kan åka och handla på lördag med J-C så sa vi att då får vi passa på gå ut och träna i sanden för där gör det ju inget om jag ramlar gör inte lika ont i alla fall .

Hihi jag som trodde det bara var att resa sig gå haha tji fick jag men jag hävdar att det beror på drepulal sprutan jag fick i ryggen och den tog bort hela min högra sida ,

Men jag fick ju väckt både Emelie och Anna bägge stod i givackt nästan för att fråga vart dom ska ringa    smur hihi  .













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar