Populära inlägg

onsdag 12 oktober 2011

2011-10-12 ONSDAG

Jag har sa manga stallen att skriva pa min blogg facebook och sa min oppna grupp som var kara madelen gav emelie pa forslag att starta upp; Vilket vart en sukse da kunde Emelie uppdatera dar varje dag pa sa satt slapp hon ringa runt till alla.
Men nu har hon med en varm hand overlamnat denna oppna grupp i min vard sa jag ska uppdateraé om vad som hander har nere i Paris och min rehabilitering av mina tvilling gubbarna lung som nu mer sitter dar dom ska sitta;
Det har varit en enorm resa pa dessa 2 veckor fran att vakna sondagen med att telefon ringde och tala om att jag var tvungen att aka till Surene foch sjukhus for att fa mina.
fran att ha 20% i andning och en sat pa 88 utan syrgas till en klar 75% till 97 i sat utan extra syrgas;
Ja det gar inte att beskriva med ord hur den kanslan ar att slipa sova med en stor mask for ansiktet med full storm av oxygen mot min nasa och mun; hatt sedan alltid vara kopplad till syrgas vad jag an gjorde sa hade jag syrgas sygas vid sangen syrgas i hela lagenhten syrgas i bilen mm  ja det var tungt till slut jag vet att jag modde inte bra alls pa lordagen jag hade ju komit hem fran sjukhuset i dunkerque pa fredagen  efter att ha till bringat en tid pa 3 veckor sa lordagen var jag bara halv do hela tiden orkade inte sa mycket alls bara trott och slo och ville sova ; och sa sondagen telefon samtal fran Foch i vag dit for att sedan forsvinna in i en slags coma liknande dimma vid 1600 pa eftermidagen och att sedan ha vaknat runt efter midnatt och da varit med om en transplantation kansz inte sa verkligt faktiskt ; Att lilla jag har antligen fatt uppleva deta ogonblick det gor mig bara starkare och starkare att ga framat mer o mer;
Och framforallt all denna under bara stod jag fatt och far fortfarande som ni alla ger mig i era boner tankar eller tander ett litet ljus for mig;
Jag vet inte hur jag ska kunna tacka er alla dar ute for detta enorma stod och uppmuntran ni gett mig ;
det finns inga pengar i varlden som kan betala vad jag fatt av er ni ar under bara alla i hop;
i dag blir det pa programet att cyckla i 30 min for att sedan ga pa ga bandet i 15 minja och sa rtg lungor oxo ;
Jag har fatt en infektion pa hoger sida under bysten dar mina stygn sitter sadet gor lite ont for det finns lite var som ska ut mm men det strama ganska sa bra hihi men den lilla smartan ar obetydlig jag far ju leva ; den riktiga krissen ar ju nu over helt och hallet; vist kan det finns risk kvar att min kropp inte vill ha tvilling gubbarna langre men det ar ju alltid en risk tagaande .
Men jag fick ju en bra forutsattning da jag inte behovde nagot extra blod under transplantationen utan att allt gick sompa rals inga kongligheter har o nej;
Jo just moste bara tilllagga en konstigt kansla jag har inte haft nagra filmmer ar i min strupe pa manga manga ar men kanner jag dom hur dom vaxer och detta fenomen retar gall feber pa min lilla halls jag dessa filmer har gor sa att jag blir troo hostig och iriterd av att jag inte far sova for mig skalv hahah patetisk JAP detta handlar ju om mig och min ratt i europa !;samhallet och existentminum; att leva ett sa bra liv som mojligth; hjartat ar inte akte pa nagon stryk och bara det kanns sa skont tycker jag;
det ar ju som safgt 2 sma komplikationer min inflamation under hoger byst och att jag har fatt diabetes; med detta ar inget alls sen piss i misissippi bara;
1030
 lakar besok av Dr Stren (Clon) GLAD NYHET JAG FAR AKA HEM PA LORDAG. Dom har inget meratt erbjuda mig har jag rehabiliterar mig sjalv ja gar upp tvattar mig klar mig fixar mina medeciner sjalv mant sa han sa att jag liger minst 5 veckor langre an vad dom gor ;
och nu har jag inga drenage kvar och alla klips av metall ar bort plockade sa nu ar jag totalt slang fri;
en harlig kansla som inte gar att beskriva med ord moste upplevas
16.58
sa en liten kvalls uppdatering bara i efter midags har jag nu gatt i 30 min och allt var okej
gaen stande pa 86 kg sa jag har gatt ner 4 kg sedan transplantation sa nu gar det ner for hihi jag har ju en el del att ga ner nu men med ratt mat o motion sa ska det ga oxo lika galant somallt annat ska ju ner 26 kg till men det gar bara man vill;
en annan liten rolg sak som jag saknat ar att knna sitta med benen under mig det har jag inte kunnat pa bra lange utan att benen somnar eller domnar av men nu kan jag det och jag njuter i fulla drag ; och nu har jag bara  dagar kvar har sedan bar det till hemt iMalo  underbart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar