Populära inlägg

fredag 21 oktober 2011

2011-10-21 FREDAG

Natten har varit trots trapetserna i går med ramling så har den varit ganska så lugn.

I och för sig så tog jag extra dolipran i går kväll för jag hade ganska så ont . Det ska jag inte sticka under stolen med, Jag lyckades ju att dra upp ett av drenage hålen men det sitter i hopp längst in i tunt tunt skinn så jag ska nog få det att läka i gen hoppas jag.

MEN jag MÅSTE tänka på att min högra sida både i motorik och fin motoriken är paj så jag kan inte resa och gå snabbt utan jag moste börja med vänster fot,

Men tanken är nu att i m orgon så är det lördag och då kan vi inte gå i affärer andå utan då ska vi gå i sanden här på stranden för att försöka att få ner hela benet så jag går på hela foten och inte bara fram dynan,

Sedan moste jag tränna extra hårt med höger sida och det gäller hela högra sidan lika väl som arm och ben och sidan,

Det känns som om jag hade slag sida åt höger , kan tänka mig att när man får en stråk så kanske det känns lika dant om man får det på en sida bara ??

Men i alla fall dagens schema blir först ut banken sedan lite affärer hem middag och sedan kanske kunna gå ut och gå en stund på eftermidagen .

Fast först nu så ska sköterskan komma och titta på såren,

Vi ska oxo fota vad vi gjorde i går hehe två senila tanter inte så bra hihi glömmer hälften.

1800

Här tänkte jag nu lägga ut medecin listan som jag ska äta alla dagar

Och det som är nu viktigt är att jag moste hålla tiderna inte före eller efter klock slaget utan exakt det samma gäller maten . Inget rå mat inget rökt mat, ABSOLUT inga citrus frukter eller grap frukt för dessa inne håller mycket assida ämnen. Så att äta på resturang för min del är nu mer helt uteslutet kan inte ens ta en smörgås ute utan jag moste göra dom själva och ta med . Ex Fanta är oxo uteslutet för den är assid.

Men eftersom jag oxo nu fick diabetes på heltid så blev det ju mer att tänka på vad jag äter hur jag äter mm och jag får inte under några omständigheter drick kran vatten utan det ska vara cristalin vatten på p flaska finns i 1-3 l flaskor och det blir ju även till kaffe och till the så det blir ganska mycket att bära med sig hem varje dag





















molécule
0700
0800
1200-13
1900
2000
2200
PROGRAF
4.5 MG


5 MG


CORTANCYL

80 MG




CELLCEPT

1000MG


1000MG

BACTRIME FORTE (L.M.V)

1 CP+3




Rovalcyte


900 mg/j



FUNIZONE

15 ML
15 ML

15 ML

PARACETAMOL

1 G
1 MG

1 MG
1 MG
TOPALGIC

100 LP


100 LP

ACUPAN 1 AMPx4/j si douleur malgre doliprane






LASILIX

40 MG/J




INEXIUM





40 MG/J
MOTILIUM

10 MG
10 MG

10 MG

LEVOTHYROX

100UG/J




CACIT

2 TAB




FOSMAX 70 lp(DIMANCHE)






TRIATEC

1.25 MG/J




PEG

100 ML




DéDROGYL

3 DROPS





Så här aser min medecin lista ut för närvarande men det blir ändring var eftersom i bland mer medeciner och i bland mindre dessa klock slag är jätte viktiga så inget före eller efter utan exakt klockan så klarar man sig långt .

Och jag jag fortfarande väldigt ont på höger sidan den vill liksom inte riktigt följa med mig jag tänker men sidan är inte med mig alls. Min lilla sköterska var här i dag och titta till mina sår och hon tyckte att det såg fint ut trots att jag då är öppen på höger sida lite inte mycket men det är öppet så jag moste ta det lite varsamt med både tvättning och bärning .

Men i det stora hela så moste jag säga att det går förvårnads värld bra tycker jag trots värken för den kan jag stå ut med: För jag vet ju att en dag så ska den upp höra .

Ni som känner mig vet att jag älskar att sätta dit namn på allt jag har i mina ägon oavset vad det än är så vill jag ha namn:

Före transplantationen så hade jag Fru illamående ,Herr ont barna strul miss, ajaj, ojoj, och så ibland kom ju hela affla tjocka släkten på besök då hade jag även en hiss i min lilla mage dom dagarna var ju ganska så få som tur var för dom dagarna då låg jag i stort sett bara orkade ingert annat .

Så i alla fall så har nu mina ny lungor även dom har fått namn och det passande namnet blev tvilling gubbarna lung . Varför det blev gubbarna var för att det känns som att dom skulle ha varit i någon herre ,kille , pojk kan inte säga hur jag känner det men det äör bara en känsla jag har och det stämmer så bra i munnen när jag säger tvilling gubbarna det passar liksom in .

Här kommer nu de bilderna som jag utlovade att vi skulle ta men men ,med 2 senil kärringar så glömde vi ju att ta före inann vi börja men i dag vart det blider i alla fall.

Hehe bättre sent än alldrig.

Det är inte så roligt här hemma J-C har blibit sjuk förkyld och feber så han får lov att sova hos alain sin bror för han får inte vara i närheten av mig utan han får bära mask när han ska hit in så då är det bättre attt han sover och äter hos sin bror.

Och nu ringde Foch så jag ska till dom på måndag så Emelie får spendra de sissta dagarna skälv här hemma bhubhu och jag som så gärna vill vara med henne men men det är bara att åka när foch ringer inget annat att göra ,





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar