Populära inlägg

onsdag 19 oktober 2011

2011-10-19 ONSDAG

04,21

I dag fick jag jag tydligen lite sov morgon för en gångs skull.

Vilket jag tyckte var skönt g. Gick och la oss runt 22,30 i går och sov tills nu för c:a 15 min .

I går vart det en hettisk dag då vi skulle till Forch i gen i Surene men allt gick jätte bra och jag fick ut mer stripes och sterila kompresser så i dag ska Emelie få tvätta såren under bysten så ska vi nog kunna fota det oxo: Trots att det varit en ganska så omfattande op så tycker jag att allt hitils har gått väldigt bra trots allt.    Fast vist kan jag säga att det gör lite ont för det gör det under bysten men det mästa sitter ju på höger sida vilket jag tycker är ganska så konstigt med tanke på att jag jag har fått 2 lungor och inte bara en 1. Men vi vet ju av erfaren het att tvillingar inte kan vara sams gämt utan dom ska bråka och små tjafsa ändå oavset  dom jobbar i tem eller inte .

Så är mina tvilling gubbar intte alltid sams men jag hoppas att dom snart ska lugna ner sig gubben vänster har en lugn och hrmonisk värk om man nu kan säga så hihihi. Medan gubben höger ligger ständigt på topp och utan dolipran så skulle jag nog inte kunna röra min högra sida .  Men som sagt en piss i missisippi med denna verk den kan jag leva med det finns dom har det värre,

Vist är det kämpigt att leva med en transplantation detta uppteckte jag i gar mm dåligt med mat på hela dagen. Jag kan ju inte göra som förr stanna till på bensin mack och köpa  1 smörgås för den får inte vara för gammal eller vad som hälst i så jag är liksom bunmden till händer och fötter ,

Och sedan har jag ju nu mer diabetes så det gör ju intte saken lättare förstårs.

Så i går när jag tog blodsockret så låg jag på 217 kl 1900 Så vad gjorde jag jo jag ringde far för att diskutera med han hur detta kan komma sig hahah jag som tyckte att jag hade varit duktig jag hade ju satt i mig 4 äpplen på en dag hihi prata om att vara duktig .

Ja vad ska man säga bara ja ja jag lär mig alltid något nytt varje dag så nu  mer blir det att ha smörgosar med sig själv i en korg i bilen vart jag än åker hihi vet ni jag blir barn på nytt förr när barna var små så hade jag alltid banner ooch ris kkakaor i fickorna eller väskan alltid något att att tugga på så jag får börja om från början hihi,

I dag står det på chemat

Först ut blir apoteket där efter asurans maladie och sedan aourcha fel stavat ja själv klart men vem bryr sig , För att sedan på efter midagen börja att möblera om här hemma lite så det blir lite mer luft käns att det är dags för en förändring  tycker jag .

Sedan ska jag försöka att få gång min lilla kära gps oxo som jag hoppas att det ska fungera nu när jocke har fixat ett mines kort till mig.

1928

I dag har vi varit ute nastan hela dagen vi åkte i väg runt 11 tiden och kom hemn runt 1500 så efter detta har jag varit ganska så trötter och mitt socker värde ligger sky högt på kvällen trots att jag ättit korekt men men man lär sig nog detta oxo ska man se,

Men i kväll får jag nog ta en liten starkare medel mot värken för att jag ska kunna få sova ut ordentligt för det gör ganska så ont nu mer.   Men det är väll som det ska det moste göra lite ont i alla fall .

MM jag och Emelie har klagat hela dagen sedan vi kom hem om att det är kalt här mm konstigt just nu kom jag på att jag hade ju öppnat fönstret i sovrumet för att vädra på morgonen och glömt av att stänga det inte så konstigt att det är kalt här då hihi J lol Åprata om att bli senil på köptet inte bara att byta lungor och bli diabetes man blir senil på köpet oxo hehe.

Nu sitter vi här i alla fall och har stängt fönstret och ska snart ta en kopp the och macka. Då j-c inte kommer hem föräns runt 2300 i nat han fick åka i väg till bruxell med last han passar på att ta sådana resor nu när Emelie är här och kan hålla mig syslesatt  eller mm hur vad det där nu det blir nog tvärt om jag håller henne syselsatt hehe.

Men det blir en tidig säng gång i kväll starx efter kl 2200 då jag skla ta mina sista tabletter då går jag till kojen och kurrar i hop mig inför natten.

Och hoppas och tror att jag kan få sova hela denna natt.

Och i morgon ska vi möblera om lite känns bra med en liten förnyelse så efter en transplantation så man kan få känna sig nöjd efter dagen hårda arbete J

Så jag säger redan nu god natt och sussa sött ALLA MINA GOA VÄNNER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar