Populära inlägg

måndag 17 oktober 2011

2011-10-16 Sondag

06.35

Andra gangen jag vakna i nu pa morgonen sanu ger jag upp jag har stigit upp och kollat mitt insulin nu och jag ska ta 2 moli runt 0730 for nu fore ska jag ta min viktigaste medecinsom jag ska ta var 12 timme och den far jag absolut inte skjuta pa alls;

Ja hur har forsta natten varit hemma efter att ha fatt den aran att pa nytt fodas ???

MM kan vall saga si sa har den kunde ha varit battre alla ar mer oroligare an vad jag ar det ar en evigt tjatatande om hur jag mar var hostar du helt plotsligt ja antingen sa har jag nagot i halsen som kitlar mig detta kallas for host reflex har jag for mig hihi det hette sa innan jag gjorde transplantationen ch jag tror mig veta att det haer sa an;

Nja ska vall oxo till lagga att ni som kanner vet om att jag hatar att bli daltad med utan det ar antingen eller antingen ar jag sa sjuk att jag inte kan ror mig och nu anser jag mig inte sjuk langre sa da ska jag gora det mesta sjalv.

Sa vad star pa chemat i dag jo forst ut ar nu 0700 mina forsta med sedan 0800 insulin och frukost dar efter tvattning pa kladning for att sedan ta en svang till affaren for att handla lite mat och torr schampo till em och sedan hem och byta sang klader satta i gang tvatt maskinfor att sedan ut och ta en promenad runt 1200 ska jag i alla fall ata;

Och sedan pa eftermidagen sa kommer ju Em tyvarr far jag inte folja med till en flygplats sa jag far vara till tals tills hon kommer hit hem inte rattvist alls for det ar MIN dotter inte JCs Dotter bara MIN men men jag far vall ge mig dar men det ar frustrerande att inte kunna ga i en affar nar man vill utan jag moste ga sa tidigt som mojligt ska undvika stora folksamlingar i minst 5-9 manader:







1607

Sa dar nu  har jag handlat sedan har jag nu startat en maskin tvatt jag har attit tagit mina medeciner och nu ska jag ga los pa att byta sanglakan.  Jag har oxo ringt min far i Boxholm for             att fa lite mer kott pa mina gamla ben angaende insulinet han ar kan man sig profs pa sig skalv da han har haft diabets i 50 ar. Men szedan foljer han oxo alla nya ran och ron angende insulin mm sa jag har fatt en kanon bra start om hur jag ska fixa detta med insulin och blodsocker mattning :

Sa jag jag ar fortfarande valdigt lycklig lottad da jag har nast intill allt inom slakten som jag kan frad fraga och bolla med de olika medeciner mm. Ja forutom transplantationen av tvillng gubbarna det ar det ingen som gjort mer an jag vad jag vet annu i alla fall;

Men det kans skont att veta att man kan bolla med han om diabets for det ar sa olika sa. Sa jag kommer att ploka det basta till mig och gora sa gott jag kan:

MM nu sitter jag har i gen och skriver medan sangen star och gapar att den moste bytas moste sprejas med desifiktionsmedel och vill ha nya lakan mm;

Men J-C och Alain ar nu o Brussel for att hemta Em ringde henne nys men telefon ar avstangd sa hon kanske inte har landat annu ; men jag vantar med spanning tills hon kommer hem JIPPI.

1900

Lilla julafton ojoj vad saker Emelie hade med sig och vad det var fint i morgon ska jag fota allt och visa upp helt underbart ;

Det blev mycket tarar och skaratt i kvall och mycket kanslor jobbiga menanda skona lite svart att forklara jag onskar sa att jag kunde t er alla i min famn och ge er en baouta kram for det ar ni varld och mer dar till ;

Tack for att ni finns

 Vill oxo laga till en bild som Emelie har tagit fran dag 0 visa tycker nog att den kan se morbird ut men for mig som vet att det ar jag som liger dar.  for mig ser den varm ljus och ombonad ut  ljuset ligger som en aoura runt mig och vakar att jag inte ska tippa over till det morka .Bilden sager att det ar harmoni i rumet melan mig och aouran inet brak inget krongel utan en ren skar harmoni med lugnt och svalt omkring mig. I vantan pa att nastan all morfin ska ga  ur kroppen sa ligger jag pa moln och vilar ut;

Tank att detta ar i morgon 3 veckor efter transplantation och jag har hoppat pver 2 sjukhus som jag i entligen skulle mellan lannda pa innan jag fick komma hem jo sedan skulle jag ju sova i 1 manad efter at oxo men men jag har ine tid med sadant tjafs utan nu ska ga framat raka sparet nu sa gott det med er fortsatta hjalp sa kommer jag langt ; Jag kan inte saga detta for manga ganger ETT STORT TACK TILL ER ALLA ATT NI FINNS EN STOR BUKET TILL ER VAR ONSKAR JAG ER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar