Populära inlägg

torsdag 27 oktober 2011

2011-10-26 ONSDAG

0400
Mm börjar att bli ganska så arg på  skälv . Fan att jag inte kan få sova längre än mellan 1030-0400 sedan får jag liga och pina mig fram till klockan blir i alla fall runt 0540 för annars bliir dagen så himla lång för mig.

I alla fall så åkte jag hem med min egen taxi som jag nu har fixat då jag inte vill köra skälv ännu till Paris då jag fortfarande går både under stark cortison och stark morfin hehe fast läkarna säger att det är bara att tuta och köra nej tror inte det drnik and dryv hör absolut inte i hop alls och defenetivt inte starka medeciner.

Det enda som jag saknade var att jag kunde inte åka när jag ville eller var färdig utan fick vakert lov vänta på Dunkerque Taxin så han kom vid 1600 1 time tidigare i alla fall så jag var hemma runt 2000.

Trafiken flöt på väldigt bra så allt var lugnt  vi såg barta 2 kraftiga olycker med bil och lastbil som var in blande så det var ganska så lugnt.

Fast jag ska erkänna det var tomt att komma hem ingen Emelie som studsade runt och prata skratta och skoja ,

Men jag fann ett brev handskrivet på mitt skriv bord jippi.

Hon skrev att hon äntligen fick upp eller fatta att jag var okej och att detta inte var en dröm alls att jag var hemma eller stod på bennen .  Hihi och det moste ju vara sant eftersom det var hon som hjälpte mig med mina sår fast hon tyckte om det då jag har ett öppet hål rätt in på sidan och ett under höger byst .

Och vi konstaterade att det kan inte bara ha varit lungbyte för min byst är helt plötslig minst 5 storlekar större än  vad dom var förut . Och detta hoppas jag värkligen att dom komer att lägga sig för så ont i kors ryggen som jag har pga att att bysten ar stor det vill jag inte hha och jag vill inte ha stor byst . Jag var så nöjd med min lilla byst så dom var inte i vägen alls.

Och väl hemma i gen med nya medeciner och mer insulin och andra order nytt chema att lära sig nya med att gå gå i genom i dags läget så ligger jag nu på 19 olika medeciner som jag ska ta *3 vissa upp till 3 *3 så ja maten blir inte så stor för min del för medecinerna tar sion plats i min mage hehe men jag ska ju gå ner i vikt fast det blir ju ganska så fel för lite mat och för myckiet medd hihi och sedan har jag mitt insulin som jag ska ta *3 dagligen .

Så mitt chema 

0700 polograff

0800  resten av med samt insulin

1200 -1300 midag samt medciner

1600 kaffe m scorpa och frukt

1900 polograff

2000 resten av medecinerna  samt insulin och kväls mat

2200 natt medecinerna

Haha och där imellan ska jag inna städa damsuga tvaätta golv torka ur kylskåp minst 2 gånger i veckan med javell ( på svenska clorin 100%] och sedan ska jag oxo hinna med att ut och gå, handsla dagens mat laga den och äta den så ja min dag blir späckad hihiinann dagen ens börjar.

Så i dag moste jag till apotecket och fixa resten som inte fanns , sedan blir det banken och ev en svang till clairs för att se om dom örhängerna finns kvar vill så gärna ha dom som jag såg där .

Sedam hem och laga mitt lilla rull bord som är trasigt och försöka att hitta en ny plats åt alla mina medecin er så¨jag sliper att ha  dom på bordet.

Tänkte att i efter midag skla jag fota hella kalset med medeciner och insulin kan vara kul för att se hur mycket det i gentligen är så ska jag skriva upp min nya lista till er bvad jag äter och vad det är för .

Nu är mitt kaffe klart så nu ska jag tta lite kaffe och läsa lite på bt sidan och aftonbladet för  att se vad som hänt hemma i svedala . för att sedan gå vidare till Facbook . kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar