Populära inlägg

lördag 29 oktober 2011

2011-10-29 LÖRDAG

God morgon på er alla  men även kväll.

I dag vakna jag vid 0430 vilket var ganska så skönt och nu har jag då den lilla masken på mig från appne maskinen.

Den sitter bara över näsan så då andas jag enbart med näsan och inte mun.

Det är lite jobbigt ännu då jag hade en hel mask förut eftersom jag var tvungen att ha syrgas men detta sliper jag ju nu .

Jag har märkt en sak att jag har fått en stor torr hosta som gör att det blir lite svårare att läkas för mig på höger sidan.

Jag var ju rökare förut men nu  käns det som att jag hostar nicotin typ en ordentlig rökhosta som komer på kvällen och håller på under hela natten fram till morgonen.

Och jag kan säga att denna torr hostan med denna smak kan ja vara helt utan jag lovar. Och att jag skulle ha börjat eller ska börja att röka är helt ute slutet för min del för jag har bara en chans jag får den inte i gen om det inte händer något vill säga som jag orsakt pga att dumheter.

I går fick jag en ny tid till Foch den 8 november kl 1100 men det är bara över dagen vilket är skönt för den andra tiden runt den 25 november är ju över minst 3-4-5 dagar och då i  gen fibroskopi  och redan nu så känns det absolut inte kuligt alls då jag vet vad jag har att vänta mig.

Men i dedt stora  hela så mår jag  vad jag förstått oförskämt bra intte så mycket bak slag alls  som de flesta får .

Det som är jobbigast är ju det att det är fryuktans värt svårt att fastställa vilken diabetes jag jag och hela jag är bara så tvärt om mot andra. Dom få som då får diabets är tydligen väldigt lätta attt fastställa vilken typ dom har,

Och till 99% så har dom typ 2 medans jag pendlar ännu .

Det som är skönt är att jagg har min Far Roger att bolla med för han har ju diabetes sedan barns benen och fira 50 år av diabetes så han vet vad han pratar om och hann är väldigt på läsat och hänger med i dessa oilka laburinter som finns för just diabetes.

Så det känns trygt och skönt att vetat att jag kan bara lyfta luren och ringa och bolla eller rådfråga med han då mitt socker åker bergodalbana .

1901

Har tagit min 1900 medecin nu och jag mår inte så bra har hostat  hela dagen låter som en kaffe kokare när jag andas fan jag vill inte bli sjuk tror att det är J-C som smittat mig då han var så kraftigt förkyld men men slutar jag inte att hosta tills i morgon såp får jag nopg bita i det sura äpplet och ringa till Foch och fråga hur och vad jag ska göra för nu har jag till och med ont i axlarna då jag hostat så .

Känner att jag har slem i lungorna men det vill liksom inte upp av sig skälv det sitter ganska så långt ner eller så dom börjat att blida sin pol i gen vilket jag absolut inte vill ha där . Sist jag hadde det så tränna jag mer men då hosta jkag inte så mycket .

Men det är barar att hålla tumen att det blir lugnt i gen .

Men moste tilllägga attt det käns shit oxo att om jag nu ska ha äkt på min pol i gen och att det är alltiod den högra sidan som ska krångla är det inte det så är det sockert . Men jag ska väll inte klaga jag lever ju i alla fall och det är ju huvudsaken eller hur .

1 kommentar:

  1. Hoppas att du nu inte fått någon otäck förkyldning stor Skåne kram Delicia

    SvaraRadera