Populära inlägg

tisdag 25 oktober 2011

2011-10-25 TISDAG

0311

God morgon gott folk .jup jag är vaken redan. Som vanligt sp kan jag inte få sova utan vaknar tidigt och kan inte bara ligga och villa utan moste starta datan hihi .

Sköterskan kom precis in och frågade om jag hde ont men jag sa nej för jag har inte så ont att jag moste ha ett piller utan det är ju bara det att jag har svårt att sova på sjukan hihi.

Hemma så sover dom ännu både Em och JC. Alain jc ska skutsa Em till flyget i dag alain följer med då jc fortfarande inte kan köra bil för han ser inte ordentligt alls.

Jag hoppas att detta bara är en tillfälighet eller om det blev så illa att han moste stoppa att köra bil eller last bil för det skulle ta kol på han direkt.

Då han är så van att köra.

Jag har ju glömt att berätta att Madelen (Malo) Jc älsta dotter ska gifta sig nästa år den 15 september så då blir det ytterligare ett Franskat brölopp fast denna gång utan syrgas mask mask bara insulin och min lilla putit maskin: Så jag jag moste nog börja operation vikt nedgång för just nu så ser jag ju ut som mamma scans köttbullar i gen som jag gjorde för c:a 7 årsedan när min sjukdom börja att bryta ut för då fick jag gioft struma och då fick jag massor att cortison så jag gick upp till 99 kg på ett litet kick men det tog c:a 1 år inqann jag var nere i gen efter att jag fick sluta med medecinerna  som gav mig en sådan kraftig vikt ökning.

Så på  chemat i dag vänta tills kl blir 0700 ta min morgon med med lite vatten för att sedan runt 0800 gå på fibroskopi , Där efter så ska jag förska att få ett möte med diabetes doktorn och appne doktorn och till sisst psykologen. Sedan hoppas jag att jag får åka hem. Skriver mer sedan var eftersom jag blir färdig.

11,37

YNK YNK YNK fy fabian vad jag mår kass att ta fibroskopi är absolutingen hitt alls för min del.

Jag mår pyton jag gör hällre en transplantation i gen än denna fibro för det gör så affla ont så det finns inte .

Jag förstår inte att det ska göra så himla ont.

Jag höl lpå att svima av smärta så mitt syre gick i botten direkt så dom fick sätta syrgas på mig så detta som då ska ta ungefär 40 min tog 1,5 time så jag jag är grå i gen och blek

Det käns som om jag har sprungit ett maraton lopp och utan mat och vatten på många timmar.

Men nu har jag fått i mig kaffe och 2 st smörgåsar mina medeciner som jag skulle ha vid 0800 och mitt insulin så nu börjar jag att må lite bättre. Men jag har fortfarande en molnande huvud värk över pann bennet men dom säger att det beror på att jag hade spänt mig så pass och att jag tömde mig totalt på syre.

Och jag ser ut som om jag vait och slaktat en gres eller nått jag har fult med blod i ansiktet i håret på kläderna då jag tydligen hade spytt ordentligt inte bra men jag tror nog att dom fick bra prover ändå.  Så nu väntar jag på vad som ska hända om jag ska åka hem eller om jag ska stanna en natt till detta är ett stort fråge tecken för min del .

Men men det är bara att vänta och se inget jag kan rå över alls tyvärr.

13,26

Det ser ut som att jag kan åka hem så jag fåpr nog packa ner min data nu så är det gjort i alla fall så skriver jag mer sedan när jag komit hem :

16,03

Tvärr så blev det ingen hem gång för min del.

Dels p.g.a. att att jag blev så pass dålig efter fibroskopin så jag har nu sovit i om gångar efter denna tid som jag hade kl 0800 i morsses och jag känner mig fort farande överkörd och fel i huvudet det värsta är nog trycket över pann bennet som jag har.

Men dom säger att jaqg ska nog kunna åka hem i morgon mm tvivlar skarpt på detta men men det återstår att se.

Stakars Emelie är kvar i brusell hennes plan är försenat nu med över 2 timmar och dom har flyttat gaten i om gångar fram och till baka jag hoppas att hon kan ta sig hem och att planet kommer så hon kan förenas med sina älskade philip och fransoserna o lilla fransyskan.

Hema i Borås fick nyss ett medelande från henne att hon är fortfarande kvar i brusell.

Stakars lilla Emelie jag hoppas att hon snart kan ta flyget till SV kl är nu 1649 och jag försökte att riinga henne men hon hade inte på sin telefon så det kan bara båda gott hoppas jag att hon nu äntligen sitter på flyget hem till SV .

21,58

Det käns väldigt konstigt i min kropp i dag som jag har skrivit tidigare så har min dag varit allt annat än bra. Det börja i morses runt 0800 när jag skulle ta min fibroskopi altså gå ner med en slang via näsan ner till lungorna och detta gör man i vaket tillstånd , dels för att kunna se verkligeheten hur lungorna rör sig och hur det ser ut . Man söver inte när man gör detta för att få det så verklighets troget som möjligt så får du baqrqa lite bedövning i näsa och svalg men detta känns tror mig jag tar hällre en ny transplantation om jag finge i stället för fibro men men det är ju inte jag som bestämmer om detta tyvärrJ

Så min dag har set ut som så här sova i 1 time vaken 30 min sova 1 time vaken 30 min hela dagen har beståt i att återpa dessa 2 klock slag och jag känner mig ganska så mörbultad ändå trots att jag fått varit och fått vila hela dagen så könns det.

Nu håller jag bara tumen för att sc scaner och vanlig cor pulm ska vara okej för morgon dagen så jag kan få åka hem till mitt Malo i Dunkerque till mina saker och mina dofter jag tror och vet att jag kan bli bättre när jag är hemma än här tror mig.

Så nu skka jag snart inta horisentell läge och försöka att blunda hela natten. Jag har ju fått en rums kamrat så jag kan inte sätta på datan vid 0400 i morgon bitti utan då moste jag ju vara tyst så hon åt minstående kann få sova,

För hon ska göra sin fibro i morgon bittioch hon hatar detta lika mycket som jag gör jag lider med henne så önskar av hela mitt hjärta att hon slipper det jag fick göra i  dag kasta upp seg dragna slem proppar som abslout inte ville släppa taget om varken min mun eller strupe fy fabian vad det var otäckt att detta detta och dessa slemprppar var då oxo fylda med färskt blod då jag hosta sönder mig lite med tuben i halsen så jag det var ingen trevlig morgon men hoppas på bättre tur nästa gång.

God natt och sov gott nu så höres vi i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar