Populära inlägg

måndag 24 oktober 2011

2011-10-24 Mondag

God morgon alla här på min lilla sida som jag fått av er.

I dag är ingen rolig dag. Kl är nu 0408 på morgonen och Emelie sover ännu.

Ska väcka henne inann jag ska åka i väg med ambulansen till Forch för em genom gång.

Tyvärr så moste ju Emelie stanna hemma här i Malo då hon ska hem till SV och sina pöjkar och töser fast jag hade önskat att hon kunde stanna mycket längre för det är skönt astt ha lite sälskap så här på dagarna. Även om jag bör sova middag i i mellan åt.

Men tyvärr vardagen hinner i kapp ävenj här och det ska rulla på hela tiden.

Mitt onda som jag har runt bröst korgen finns fortfarande kvar. Det känns som om jag skulle ha ett 20-25 cm bredd resor band runt bröstkorgen som sakta men säkert dras i i hopp för var minut. Ingen trevlig känsla precis och jag är ganska så trött på att alltid vakna runt 0300 fast jag kan ligga kvar till runt 0400 men det är ganska så jobbigt,

För att sedan bli helt slut när kl är 2200 då jag ska ta mina sissta medeciner .

Ocjh mitt blodsocker ligger konstant på 225 framåt eftermidagen vilket gör qatt jag kallsvettas ganska så mycket nu mer men hoppas att dett snart ska gå över och att det kan lägga sig till rätta .

Så kl: 0630 kommer ambulansen och hämtar mig för att köra mig till Foch då J-C inte ser att köra och jag vill ABSOLUT inte köra skälv ännu till foch med alla mina droger i mig inte så bra det där  droger och bilkörning hör liksom inte i hop för 5 öre .

Så n’sta gång jag skriver så är det från Foch.

Kl 1415

Nu är jag på Foch sjukhuset jag kom hit runt 1200 tiden bara 1 timme sen hihi tur det var ambulansen och inte jag som körde .

Jag var och tog andnings testtet, gå testet, in och ut andning samt flosning och  nu ligger jag på 90% i andningen så jag är jätte nöjd med detta.

Så nu är det ct röntgen i dag och i morgon kl 0800 är det biopsin ynk stakars min lilla puttit näsa nu får den sig en känga i gen ynk.

Dom har nu lovat att jag ska få ett lugnande medel före så jag kan slappna av men jag är skeptiskt till dett. Tror inte att det hjälper mig så mycket jag är livrädd för denna men tyvärr är det ett mpste jag kan inte hoppa denna utan den är obligatorisk så det är bara att bita i hop och se glad ut ,

Det värsta är attr denna biopsin tar lite längre tid då dom ska ta 4 olika prover 1 på var sida och 1 uppe och 1 nere i lungan så jag hoppas att dom bara tar den på vänster sidan nu för höger sidan har jag ju redan gjort 1 gång .

Kl 2332 så nu har jag pratat med Emelie och Jean-Claude och jag har tvättat mig och sitter nu i sjukhussängen och längtar hem ynk.

Jo jag vet att det är för mitt bästa men i alla fall jag kunde ju ha fått en natt till med min yngsta dotter ju i stället för att vara här på Foch . Och få reda på att mitt socker ligger för högt aldeles förhögt och att jag trolifgt vis moste ha min appne maskin tillbaka fast inte samma maskin utan en annan som jag ska använda när jag sover och då utan syrgas.

Så vi får se om jag kan åka hem i morgon för nu vart det ju 2 randevo till för min del dels diabets doktorn och sedan appne doktorn  men upps jag glömde ju av min lilla psykolog som jagat mig med blås lama sedan jag åkte hem hon vill så gärna prata med mig hihi jag får väll ta och slå henne en signal i morgon efter biopsin ynk ,

Dom har lovat att jag ska få något lugnade i morgon för det gör så affla ont när dom går ner via min lilla trasiga näsa då den absolut inte är så rak och fin som en näsa ska vara , Så jag hoppas bara att det tar men annars får jag väll som vanligt bita i det sura äpplet ,

Och sedan kära gott folk hemma i SV och runt vårt jord så håller vi tumen ,tasen för att jag får åka hem i morgon så jag kan fotsätta att rehabilitera mig i min egen tackt och lugn och ro . så med detta säger jag en god natt på er alla så ses vi i morgon med yterligare raport från Foch och när jag komer hem mm eller om jag komer hem så ska jag phota min nya leksak som jag ska använda mig av morgon och kväll med att andas i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar