Populära inlägg

torsdag 13 oktober 2011

2011-10-13 Torsdag

0600 vaknat i gen netterna ar inte sa snalla mot mig ;

Men det kan bero pa att jag fortfarande inte kan fa sova pa min vanstra sida utan moste halv sitta och sov sa ja jag kan ju saga att jag nu vet om att jag har en svanskota haha;

Det komiska i detta ar att min lilla sota svansskota som har foljt mig hela livet ar mer ajaj an vad tviling  gubbarna lung  gor det ar faktiskt lite skratt retande  att denn lilla sak kan gora so ohort mycket ondare an en stor transplantation hihi;

Fast a andra sidan sa ar det varst men sma saran stora sar som ex skara sig pa papper gud vad det gor ont sa det ar nog inte sa konstigt anda om man nu tanker efter,

Sa jag har nog inte klagat oronen av er om min transplantation  men nu ska jag klaga sa det slar harliga till for jag har ont i min lilla svans kota och tyvarr sa kan man ju inte ens masera bort smartan haller lite svart att massera dar hihi; sa fardig klagat;

Ja vad star det pa chemat i dag da jo 0700 mina medeciner ;sedan tvatning och baddning och pa kladning kl 0800 frukost med resten av mina tablettere darefter tandbortsning och sedan en tur pa cycklen; sedan far jag fylla i resten under dagen ;

si sa dar nu var tranings cycklingen klar oxo nu ar det bara lite vila fram till kl 1200 sa kommer midagen ; Men gudarna ska veta vad jag langtar hem nu ar det bara 2 dagar kvar sedan HEM jippi och pa sondag kommer den lill gamla tosen hon som har sitt kart sinne pa ca 100 mils felkorning i en radie och som kan ta flygzet till Rom nar hon ska till P men det ar ju klart det blir ju 2 mer bokstaver att lasa till paris sa ja det blir ju lattare att lasa Rom hihi fast jag alskar min trollunge i alla fall aven om hon ar en asna



1200

2 enheter med insluin till midaggen blev det inget till frukost sa jag antar att det blir till kvallen oxo hihi

ynk ynk vad jag hatar att att ta syra basen den ar varre an att byta ut lungorna: Tank att man kan va sa har lojlig med att ta syra bas och att det ska gora sa forbant ont som det gor det kans i hela armen det ar sa att jag far tarar i ogonen och en sak till jag hatar ar att an moste ta sa himla manga ganger med biopsi det gor oxo javelusigt ont och sa vill man bara spy nar dom gar in genom nasan och ner i lungan jag gjorde en biopsi pa hoger lunga o den ar ok den gjorde jag for ett pâr dzagarsedan men sa har jag ju vanster lunga kvar att ta av och detta ska jag till baka till den

 oktober for att fixa det och jag hatar det redan nu; att byta ut lungorna var ju ingen jag sov och var hog som ett hus men har ar jag vaken sa det ar mycket varre.

Lojlig och barnslig JA i hogsta grad men sa heter jag klar for inget oxo envetenhetenar min styrka den jag jag kunnat leva pa i hela mitt liv hadde jag inte denna styrkan och envisheten sa hade jag nog inte funnit pa denna sidan av jorden jag hade nog inga barn heller antar jag./

Men eftersom jag alltid att min egen krongliga vag och som jag anser sjalv sa har jag lyckats sa javla bra i mitt liv anda. Trots ordblinhet trots mobbing i skolan  och mycket svart i skolan da jag var annerlunda an mina klass kamrater dom skulle ha sissta modet tajt sa dom hadde atzerkommande urin infektioner jag i stora polsiga klader , Fordelen jag har haft valdigt latt for at foda barn jag har min egen fachion ingen kan copiera mig for det ar bara jag och ingen annan som kan ha de klader som jag har jag bryr mig inte om mode i det benamningen men jag vill vara hel o ren ;

Att alltid sta for det jag gor och har gjort oavset vad har alltid varit min styrka jag har nast intill alldrig vant kappan efter vinden ; Utan nar det har varit som tyffast sa har jag lyckats vanda det till nagot positiv;

Till ganska manga personers stora fortret sa har ingen kunnat over tygat mig om att ag gar helt fel vag for det gor man inte om man foljer sitt hjarta och sitt sinne sa gar det sa bra sa ;

Jag har inte manga vanner men dom jag har dom varnar jag om haller fa akta vanskap an manga som forsoker att rida pa en egen lycka eller bakslag dom ar guld varlda ;

Och jag ar sa nojd med vad jag har ostakommit under mina hitils  ar jag ONGRAR ABSOLUT INGET utan jag ar stolt over vad jag gjort och jag ar en kanon stolt mor till  3 underbara barn som alltid finns for min o jag for dom;
1900
Och kvallen sluta med en kopp the ;skinka salad ; o agg och 2 bagetter  1 apple o 1 banan ja ocg givet vis mina 9 olika medeciner och till sisst 2 moligram insulin

Sa nu ar jag matt o belaten och jag ska snart tvatta av mig och byta ut stolen mot sangen underbart nu ar det bara 2 dagar kvar tills jag far aka hem och i morgon komer Jean-Claude for ha ska vara med pa lektionerna angende mina medeciner och vad jag far ata och inte ata insulin intaget hur man raknar ut hur mycket jag ska ha mm och sedan ar det bara 1 natt kvar pa sjukan har pa Forch sjukhus ;

Sa nu sager jag natti natti sa skriver jzag i morgon i gen och lamnar ut hela pa kvalen jag delar upp under dagen sa ni fr flytande info under hela dagen;

PS klago mol fran den lilla dottern da hon anser att jag ger henne hjart atacker bara som ett bomb nedslag sa da tar jag lite i taget och satter ut under dagen sa kommer hela dagen pa kvallen fran bloggen ;

Hihi Jag ar inte sa dum som jag ser anda hihi trots bla svart ser ut som jag varit med pa en sumi brottning hahah natti

1 kommentar:

  1. <3 Så glad för dig att allt gått så bra tack för att du finns <3

    SvaraRadera