Populära inlägg

tisdag 8 december 2009

8 december

hej min kära blogg,
Nu ska jag börja med att jag hatar alla dessa jjjjj tisdagar nu mer jag mår skit i dag mår fruktans värt illa och har kanon ont i benen, Önskar jag kunde ta bort alla mina ben under denna perjord som det värker så samt att mitt illa mående.
Fattar inte att man ka ha så ont samt att man kan må så fruktans värt illa jag kastar alldrig upp men bara att ha känslan är så äkligt så.
Fick till baka mitt prov svar i dag ocå på hur mycket antrypsin dropp jag nu har i kroppen efter 7 gånger så det var förra tidsadgaen jag tog tog det provet för mitt 8-de antetrypsin drop då låg jag på 29,28 mm jag tar det från början tror jag i stället.
förejag fick mitt dropp från första början så låg jag på 26 mg och man ska ligga på mellan 95-190 så jag låg 69 under vilket absolut inte är bra alls och förra veckan tog dom ett nytt prov för att se hur jag låg då alltså före 8de gången då låg jag på 49 så jag ligger fortfarande väldigt lågt om man gör en uträkning från 26 som hadde från början och lägger till 23 så blir det 49 och tar man 23 och delar det på de 7 gånger jag antrypsin droppet så behåller jag c:a 3,28 ml per vecka av de 100 ml jag får så det är inte mycket jag behåller i min kropp.
Vilket nu kan inebära att jag åste ev ta det 2 gånger i veckan vilket jag inte är så glad i alls men vad gör man det är väll bara att gå antar jag.
Och bara tänka som så at det finns dom som har det värre.
Jag får ju vara glad att dom inte lägger in mig för i vanliga falll så blir man inlagd här nere i Frankrike när man ska ha detta dropp. Men min doktor tyckte att det var bättre att jag fick vara hemma så jag kunde ha kontakt med mina barn och vänner i Sverige vilket jag uppskatar enormt mycket så jag ska väll inte klaga alls antar jag utan jag ska nog vara mer tacksam över vad de gör mig här nere.
Fast i bland så käns som om jag bara klagar o klagar fast min hus läkare hon är helt enkelt underbara hon säger att jag inte klagar alls utan hon har andra pat som inte är så sjuk som jag är säger hon o dom klagar högre än vad jag över huvud taget har gjort . Honär lite sur på mig för att jag inte ringer så fort jag får feber eller känner mig nere eller som nu när jag mår illa.
Hon vet vilka dagar jag går till clinicken så nu mer kommer hon hem varje tisdag o kollar till mig o i dag hadde hon med sig en annan som skulle bli doktor och hon berättade om mig o min sjukdom då skakade killen på huvudet och sa hon kommer inte at ha några problem alls vid lung byttet hon är ju så stark.
hehe fast jag känner mig som en liten skit i dag o just nu i alla fall.
I morgon blir det lite roligare ska till frissa kl 0930 så det ska bli kul lite annat at tänka på undra hur det kommer att bli mitt hår hihi får väll ta ett kort på webb cam o lägga ut så ni kan se hur det blev.
me nu ska jag snart gå o lägga mig för jag mår så fruktans värt illa så det är nog lika bra att försöka att sova bort illa måendet eller som jag nu har döpt dom till fru illaåmende och her ont i ben. Fast jag ska nog erkänna att jag jag tar hällre herr o fru ågren i stället för dessa 2 hihi. sjuk humor ja men det är sådan jag är . kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar