Populära inlägg

tisdag 1 december 2009

1 December

Vaknade med ett ryck vid 0545 idag har haft värdens konstigaste dröm och så hade jag skrikit om att någon av dessa människor hade gjort sönder min bil.
Det var jätte mycket snö ute och jag kände ingen av dessa människorna som stod runt mig.
Enligt Jean-Claude så hade jag varit hysterisk och gapat o skrikit som en besatt
Så när jag vaknade hade jag världen huvudverk som verkligen hette duga.
Jag gick upp satte på kaffet gjorde iordning smörgås och alla mina mediciner samt frukosten till de små 4 benta.
Släppte ut dom i vardags rummet och vad dom var glada dom fick sin göjs i dag med lactol och lever malen vitalin och ade mat gusen behöver gå upp i vikt i gen lite hihih då måste ju alla ha samma.
I alla fall så drack jag 3 koppar kaffe tog min medcein och en huvudvärks tablett inget hjälpte den satt där sten hårt så jag bestämde mig för att ta en dusch en kall dusch som jag brukar göra när jag har sådan huvud verk på något konstigt sätt så kan min huvud verk gå ner om jag tvättar håret med cl erasil mentol kan inte förklara hur men det har nästan alltid fungerat och vist fungerade denna gången oxå den försvann inte men den vart lugnare
det enda problem som jag nu hade var att mitt vänstra öga var näst intill igen täppt den var svullen från under sidan .Ringer min hus läkare Michalski och hon vill att jag ska komma till henne efter att jag varit på clinicken för att titta på mig.
Jag åkte i väg till clinicken för att få mitt antirtrypsin dropp och samtidigt så fick jag pratat med DR Arron så han titta på mig och han ville ta lite extra blod prov dels på hur jag hade tagit emot antirypsinet om jag behövde gå var 7 dag eller om jag kunde få lite längre i emellan eller om jag var tvungen att gå oftare.
Denna behandling är ju inte den billigaste en behandling går på runt 500 € så den är dyr.
Sedan ville han titta på hur min teroid eftersom jag haft hög teroid och jag slutat med dessa tabletter då den hade startat i gen så tyckte dom att det var onödigt att äta piller samtidigt
I alla fall så har jag nu fått en rem is till ct- av ögon globerna för att kolla så det inte finns något där som inte ska finnas och är det ok så har jag fått tillbaka min höga teroid när jag var hos min doktor så tog hon sänk an och då låg jag på 15 vilket är ganska eller ja betydligt högt man bör ju ligga runt 3 om allt ska vara ok så ja den var hög.
Jag fick oxå en slags ögon droppar som jag ska ta i vänster öga hihi efter denna kur så blir jag gul i ögonen tur man inte ska visa pass när man åker mellan länderna här nere haha det skulle se ut det då kanske dom tar mig för en vampyr eller något.
ska ringa i morgon till ct rtg för att få en tid till ct-ögon globen. Sedan ska jag ta en sväng till labb oxå o lämna lite blod.
Det enda som är fruktansvärt tråkigt om jag nu skulle få till baka teroiden är ju att jag måste böja med medecinerna i gen och då går jag säkert ner i vikt i gen och jag som i dag ställde mig på vågen och då vägde jag 63 kg från mina 55 kg som jag kämpat att gå upp så från 1 oktober till 1 december har jag gått upp
8 kg plus att ja varit rök fri i 61 dagar måste ju få säga själv att jag är värld i alla fall 2 stjärnor i kanten tycker jag.
Skriver mer om tid när jag ringt i morgon för en tid till ct.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar