Populära inlägg

söndag 6 december 2009

6 december

det är nu 2-dra advent.
Gårrdagens middag som jag bjöda mina goda vänner på gick ärkligen hem ungsbakad falu korv med potatis mos jnte en riktig bjud middag precis men dom tyckte det va under bart gott.
Som tur var tog jag upp 3 st falu ringar och gjorde i ordning och allt vart upp ätit vi var 6 peroner som delade på detta.
Glöggen tyckte barqa 2 om men det viste jag nästan för att dels så är glöggen så pass söt för deras del och sedan så mycket kryddad och ingen av dessa är mycket för kyddor. Men det var kul attkunna bjuda på något Svenskt. he även om det var inhandlat dels på ikea här i frankrike och falu korven hadde Joakim o Pihilip tagit med sig när dom kom hit i November.

Annars mår jag ganska så bra illa måendet och min ben värk är nu mer som jag sagt förut mina 2 följe slagare dom är med mig ela tiden även då jag sover fast då brukar do lugna ner sig lite. Tyvärr så finns det ingen medcin eller värk tab som ka ta bort denna tjänslan jag har så det är bara att acceptera dessa 2 vänner jag fått på hallsen oavset vad jag annser om dom.

NU har jag i alla fall fått pyntat och till och med gjort ett pepar kaks hus här nere i FR så ja har lite annat att tänka på och titta på och beundra är faktiskt stolt över vad jag lyckats med har spenderat 1500,00 i svenska pengar som jag fick av min ma för jul pynta.
Alla bilder på hur det ser ut finns på picasa sdan http://picasaweb.google.se/klarsferrets/20091204FirstChrismasToDunkerqueWhitMyFerrets?feat=directlink

http://picasaweb.google.se/klarsferrets/20091205PeparKaksHus?feat=directlink

Så gå gärna in och titta på dessa bilder är själv väldigt nöjd.
I dag har jag tänkt att sitta och pyssla med lite jul kort som ag tänkt ända till till mina vänner i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar