Populära inlägg

onsdag 16 december 2009

16 December

som vanligt så har ju då både her ont och fru illamående behagat att gå upp i hög varv eftersom jag var och tog mitt 10 tonde antrypsin dropp i går så i går låg jag mest hela dagen efter.
Fast jag tvinga mig själv att köra till posten direkt efter droppet för jag ville posta mina scrap books jul kort så dom kom i väg.
Sedan åkte ja till en affär för att fixa 2 st vaser som ska gravera till jul klapp så jag var ganska så svettig när jag kom hem i går.
och jag måde ju givet vis mer skit på eftermidagen än vad jag brukar göra. Men vad gör det jag känner mig stolt ändå för jag lyckats få färsigt korten och lyckades stå kvar i kön på posten det tog c:a 10 min inann jag kom fram till lukan.
Men man får tänka som så att vill ju ha i väg sina kort i tid och så finns det dom som inte ens orkar fast dom så gärna ville men inte kan så man får skatta sig lycklig ändå.
I alla fall så firar jag i dag 77 dagar utan ett enda blås och 67 dagar utan plåster. så jag tycker att jaghar stigt på trapp steget ett steg eller ja 2 kankse.
Det är som alkolism en gång alkis så är man alltid det man måste passa sig ma kan falla dit så enkelt så enkelt en gång rökare alltid rökare man blir frestad var man än går. För att kunna sluta att röka så måste man vilja själv till 10000000000 ja jag kan fortsätta ed nollor hur länge som hälst och man ska ha ett mål som är skäligt att ge sig små mål som 1 dag i taget de första veckorna sedan 1 vecka i taget och där efter 1 månad i taget o där efter 1 år man måste vara realistik och ha ett mål som man kan se som inte är allt för långt bort.
I dag så kommer Emelie hem ja inte min dotter Emelie utan min dietist Emeleie då vi ska väga mig och vi ska diskutera om jag behöver drinkarna med protein drinkar som ja tar minst 2 gånger per dag.
Efter som jag nuoxå gått upp i vikt från 54-55 kg till 64-65 kg så tycker jag att det räker men vi får se vad hon säger när hon kommer hit .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar