Populära inlägg

fredag 8 januari 2010

8 Januarie

jaha då har man varit på sin 3 dje andnings träning.
Jag började att gå åka hemmi från kl:0755 då jag ansåg att det var lite snö på vägarna vilket jag hadde så rätt så rätt fransmänen är livrädda här nere så fort det kommer några snö flingo så dom kör sakta och då menar jag sakta, hehe i normala fall så brukar jag åka 0815 för jag börjar 0830 det tar c:a 15 min att köra men när det är snö stoft då blir det kö ingen vågar köra om för det finns ju faktikskt 45 snö flingor på kör banan som ligger kvar haha jaja nog om detta jag var framme 0840 jag var ändå först hihi så jag gick direkt till kini killen som skulle massera mina lungor, Sedan gick jag till vårat rum och där var faktiskt en syrra hihi hon bor 5 min gång väg där i från så det var ju inte konstigt alls. I alla fall jag klädde om blåste i blåsen och fick fram 100 i ut blåset så jag fick 30 ml ventolin att andas in i i c:a 15 min där efter så var det hjärt o puls klcockan som skulle på och sedan börja de andra att droppa in vi är 6 st i vår grupp med mig 1 som ringde och sa att han vågade inte köra för det var förmycket snö och de andra dom åker ambulans "det är inte som vi är vana vid med ambulanser hemma utan här nere så åker man ambulans när man ska till olika läkar besk m.m är det akut då åker man smur" i alla fall på med klockan och sedan leka lite med bollar som vägde från 0,5 kg till 2 kg. Och det blir ganska så jobbigt efter c:a 10 min så känns bollarna som dubbell eller tre dubbel. detta på gick 10 min vila 3 min 10 min boll 3 min vila 10 min boll 3 min vila. där efter så fick jag gå på ett gå band i 20 min sedan vila 5 min 20 min gång.
Efter detta så var det syre upptagnings prov och sedan kom dietist läkaren och diskutera kost cirklen och vad som är viktigt att ha och vad som inte är viktigt. givet vis är ju allt viktigt som jag inte gärna äter så som kött m.m dom vill ju gärna att jag ska äta kött minst 5 dagar i veckan med pomme och grönskaer fiska 2 gånger veckan med potatis m.m. ja är ju inte förtjust i pomme och inte potatis häller och absolut inte kötttet. jag har gåt med på att äta kött 1 gång i veckan och pomme samt potatis. men sedan tar jag hällre ris görnskaer fkrabba plat fisk eller rökt makril. Bortskämd nja lite då hihi.
I alla fall så efter att vi diskuterat detta så blev det snabb gång mars till badet fast inann vi fick in så skulle syre upptagning kollas direkt när vi kom fram tro mig vi h´var 5 personer som folsade som fold hästar hehe och det är absolut inte långt alls mellan vår lokal till badet.
i dag fick vi träna på att sitta på en rund stav i vattnet och sedan hoppa runt med rund staven mellan bennen gud vad det var jobbigt.
sedan fick vi en plata som vi skulle ha framför oss under vattnet med sträkta armar först skulle vi gå 2 varv runt basängen och sedan bak länges 2 varv tro mig det är kanon jobbigt för er som inte har problem med aning eller har alfa 1 tycker nog att detta är jätte löjligt för det verkar ju ine jobbigt alls med det är jätte jobbigt för oss med alfa 1.
där efter så fick en vatten boll som vi skulle kasta till varandra ganska kul men även detta blir jätte jobbigt.
Sedan fick vi bara vara i basängen för att vila tills vi skulle sluta 12:15.
man är som en trasa efter ett sådant här pass man tror man kan hitta på mer saker att göra som ex gå ut på eftermidagen för gå en sväng men man är helt slut efter detta. så i dag har det inte blivit mång knop här ointe sedan jag kom hem.
När jag kom hem fixa jag lite att äta släpte ut mina små 4 benta vänner sedan har jag diskat där efter suttit vid datan och bara koplat avma orkar inte så mycket mer.
Nu är jag i alla fall ledig lördag o söndag så då ska jag tvätta och städa undan . Förhoppnings vis ska jag hinna gå ut o gå med Amethist en sväng men måste handla oxå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar