Populära inlägg

onsdag 20 januari 2010

20 Januarie

Så där då har man varit på sitt första gympa pass sedan de stängde hehe vart ju utan 2 gånger bara sådet var ju inte så farligt.
I alla fall så bleev det information om olika stadier i psykriatrin mycket intresant faktiskt för vi med alfa 1 har ett ganska så stort hadikap mot oss det syns inte förän vi är blåa i ansiktet och kippar efter luft hihi så det är ju problem för många för man ser inte så sjuk ut som man kankse i gentligen är.

I alla fall i c:a 30 min så satt vi o lysna om detta hehe på franska givet vis men det går ganska så bra ändå då man änvänder ganska mycket latininska benämningar så är det ok.

Sedan så skulle jag då gå på gå bandet i 20 min i 2% lutning uppåt det gick kanon bra var jätte peppead sedan skrek någon och kom rusande som ja vet inte vad med en syrgas tub och en grimma så jag börja titta mig om kring vem det var som hadde blivit så pass dålig så dom tog fram den stoa syr gas tuben på hjul. Men jag såg ingen alla som var där stod upp eller satt på sina cycklar och bara titta på mig och pecka på mig jag fatta inget, I min enfald så trode jag dom lekte något för de brukar dom göra hehe men inte det visade sig vara jag det förstod jag när ludovic kom med en stol och stängde av min gå maskin hehe då var jag tydligen å blå i ansiktet som kan kan bli hehe och mitt syre var nere på 74% den ska ju vara på 92-94 hehe inte så konstigt att dom titta på mig och peka och skrek men jag min dumme fan inte fatta ja att det var jag hihi ockej jag hadde gått i 5 min och allt var kanon tyckte jag så jag gick å snällt på bandet för jag skulle ju gå i 20 min.

I alla fall så fick dom satt mig ner och satte grima på mig så jag fick syre via den och då började dom med 10 l och gick sedan ner till 5 l men jag kände mig bra så jag tyckte vi skulle fortsätta och vist dom var ju jätte glada att jag kämpar på så som jag gör.
Så det anordnades fram en spegel som nu mer ska stå både framför gå bandet och framför cycklingen så att jag själv oxå kan se att jag blir blå och då ska jag höja syrgasen.
Så jag gick på de sissta 15 min i 2% lutning inte mycket tycker ni men det är kanon mycket hehe för mig men i alla all 15 min med 5 l syrgas sedan vart det vila i 15 min.
Sedan tog vi cycklen 25 min inget tyngd alls efter 5 min hjärtat gick upp till 150 i lung takt den bör ligga på 110 inte mer men jag trampa påhöjde lite på syrgasen från 5 till 8 l och cycklade jätte sakta hehe en tant ,med rulator gunde gå i gemte mig om det var en riktigt cyckel. efter 15 min så lugnade hjärtat ner sig och den gick ner till 115 så jag sänkte syrgasen till 5 l och börja cyckla på som vanligt de sissta 5 min.

Efter detta så var det avslappning i 1 timme vilket var välkommet från min sida i alla fall man ska ligga på rygg alla gör det utan jag för jag kan ju inte få någon luft då så jag ligger på min vänstar sida som vanligt.
Psykologen pratar lungt om hur vi ska andas m.m vilket inebär att han är så förbanat sövandes så ja vad händer jag sten somnar och vad gör jag när jag sover jo jag snarkar hehe men det får dom ta haha,
Där efter är det in i basängen resten av tiden så medans vi hadde avslappning så hadde dom fixat syragas och en flyt bäd åt den så jag kunde med lätt het göra alla övningar för jag fick ju 5 l syrgas dom andra gjorde 2 gånger mer av allt än vad jag gjorde men jag var glad och doktor Arron kom ner oxå för när man har sygas och man badar då måste en doktor vara med.
Men han var jätte glad att jag kämpa på trots att allt var lågt och jag såg ut som om jag skulle svimma vilken secuknd som hälst hehe. Men ine jag inte har inte tid med sådan tjafs att svimma och krongla hehe dom som känner mig väl vet exakt vad jag menar. Att ge sig är inte jag utan jag fajtar tills det inte går längre.

Så nu änner jag mig ganska sleten hehe men det är skönt oxå för då vet man att man har gjort bra i från sig vilket är bra för min min sjukdom för den ska inte få ta mig utan jag ska leva .
Ja hela familjen ont illa m.m dom har funnits med i dag som spoöken och finns fortarfande men dom finns ju där tills min transpalntation sedan ska dom förhoppningsvis försvinna för evigt .
ja jo illa mående kan man ju men det är ju då ågren efter en mycket trevlig kväll med lite förmycket rinnande hihi så den går ju över ganska snabbt.

Men i morgon så är man ledig från allt men inte hemmet då ska den få sig en om gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar