Populära inlägg

fredag 22 januari 2010

22 Januarie

Så där ja då var det Fredag och jag gjort min andnings gymnastick plus bad.
I dag så gick jag på bandet med 2,0% lutning uppåt och i 2,5 km/h i 45 min men givet vis med syrgas 2 L hadde jag och detta ska ju nu ha resten av träningen det kan tänkas att vi får höja det men minsta är 2 L så först är det då ut andning för att se hur hårt vi orkar blåsa ut luften jag är på 150 inte mycket men i alla fall bättre än inget hehe.
där efter är det blod trycket som tas och sedan kolla så man har gått med syrwe i blodet hehe rena rama clonen för min del jag ligger ju under jämt. Där efter får vi en ampull som vi ska andas in jag får atropin och det häller jag i andnisngs maskin och sätter på 5L syre gas. Där efter så siterra jag i c:a 15 min och andas in detta. nytt blod tagning och blod tryck samt syre upptagning "hi lite bättre för min del men måste i alla fall ha dessa 2L till träningen.

Där efter kom dietist Doktorn och förklarade hur viktigt det är att äta rätt ur kost cirklen m.m.m ???? nja kan väll säga att jag är inte så duktig som fransmänen är att äta men jag försöker att hänga med både i mat och tal hehe inte lätt men jag hänger i i alla fall.

Där efter börjar vi då med träning gå band för min del i dag som då är 2,0% lutning plus , 2,5 km/h i 45 min med 2 L syrgas.
phu det var jobbigt mårni tro ni som inte har denna sjukdomen ni tycker säkert att etta är ju en lätt grej att göra men tro mig det är kanon jobbigt.

Efter detta så fick vi stå i en ring och kasta stor boll till varandra och efter detta skulle vi lära oss att gå i teppor haha tyckte jag det vet jag hur man gör i alla fall haha, men fy vad jag blev skamsen hur jag gick traporona var helt fel total fel haha trodde inte att man kunde gå så fel när man gick i trappor men det kan man.
SÅ det var en god lärd dom lite lättare att andas jag fick tyvärr inte ta alla 4 våningar som de andra utan fick endast ta 1 vångning upp o ner heh jag har ju lite att bära på oxå syrgas ska ju med finns ju inte så låååååång grimma hehe.

Där efter blev det bad fast då lekte vi bara med bollar i vattnet det var ineg riktig träning i den bemärkelsen fast man blir ju slut i alla fall.
Och detta höll vi på med fram till 12300 och sedan slutade vi.

Och nu här hemma så är det ju fredag och då ska det städas så jag fortsätter med detta för at senare i kväll decka helt slut i sängen och snarka mig igenom hela natten med stora timmer stockar och mycket vibrationer i fönstrerna hihi nä skämt o sido me antaglihgen så snarkar jag i alla fall brukar göra detta när jag är helt slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar