Populära inlägg

onsdag 6 januari 2010

6 Januari

jaha då har man varit på andnings gymnastik i gen.

Som sagt jag har nu mer ett full spekad vecko chema att gå efter
Måndagar från kl: 0830 till 1215 "ANDNINGS TRÄNING"
Tisadagar från kl;0900 till 1200 "ANITRYPSIN DROPPET"
onsdagar från kl 1330 till 1700 "ANDNINGS TRÄNING"
fredagaR FRÅN KL 0830 TILL 1215 "ANDNINGS TRÄNING"
Som ni ser så är jag bara ledig nu mer bara på torsdagar då det är riktigt full spekad program och där i mellan ska det tas blod prov och vägas och så ska jag försöka att hinna med att handla oxå hehe inte så lätt.
I dag så var först och tränade andning på torra land hehe sedan cyckla vi i c:a 30 min där efter så kom psykologen och tjatde ett bra tag c:a 1 timme stod han o tjade om lungor, vilja, hur man ska tänka och vad man ska tänka m.m.
sedan så gick vi till badet en liten basäng vattnett gick upp till midjan på det lägsta som var c:a 6 meter lång och första avsatsen var ungefär 1 meter bred sedan kom nästa avsatas som gick strax under mina armhåler och den sissta då fick jag gå på tå och då var bara halsen o huvudet ovanför vattnet. Som sagt en liten mysig basäng. vattnet var c:a 38 gr varmt.
Vi gjorde lite gymnastik där i vattnet ben rörelser så som cirkla med ett ben i taget och sedan armarna under vattnet tro det eller ej men det var jätte jobbigt.
Man tror inte att det kan vara så jobbigt men det var det och det är jätte svårt att försöka att lära om att andas.
vi ska göra lika dant varje onsdag och varje fredag.
Måndagar ska vi få masge så det ska bli skönt för det behöver jag hhihihi.
Fast nu känns det som en ångvält har kört över mig det är ganska jobbigt att andas och jobbigt att gå.
Även fast jag får adrenalin 20 ml före träningen varje gång som jag ska andasin så är det i alla fall jobbigt man fattar inte hur det är i gentligen för man själv är där och ska fixa allt detta.
Just nu så sitter jag och fryser som jag vet inte vad är kall ända in i ben märgen men det vet jga vad det beror på och det är ju badet förstårs tänker snart gå o lägga mig för jag måste ju tvätta upp bad dräkten m.m i morgon för den ska ju användas på fredcag i gen

2 kommentarer:

  1. Du har verkligen fullt upp om dagarna ser jag. Jag hoppas det hjälper dig att bli bättre i framtiden.

    Vattenjympa är verkligen jobbigt och ger mycket träningsvärk. Men jag tycker det är skönt efteråt, eller vad tycker du?

    Hoppas allt annat också är bra där nere i Frankrike =)

    Kramar Elin!

    SvaraRadera
  2. hej Elin jo jag har ju ganska så fullt upp .
    men det är ju för att inom kort ska jag få en transplantation så det är för den skull dom vill bygga upp mina muskler och lära mig att andas koret och inte mot maskinen utan med maskin.
    ja oaja vatten gympa är värkligen jobbigt och jag kan ju tänka mig en vanlig vatten gymap hehe då hadde jag nog vrit död förlänge sedan om jag hadde gått en sådan.
    Annars är det ganska så okej här nere saknar er alla i Sverige även om ni har kalt och snö kaos så saknar man i alla fall.
    kram på er bägge jag tänker allt på er för ni har ju genom gått svåra tider nu med 2 stycken på kort tid elivis och nu triss så jag och mina små ger er massor av kramar här i från

    SvaraRadera