Populära inlägg

måndag 4 januari 2010

4 Januari

1-A dagen på gymnasticken på cliniken i dag mellan 0830 till 1200 och jag är jätte trött hur i hela fridens namn kan bli så trött bara utav att lära sig andas korekt haha det är ju skratt retande.

Jag är yngst i denna grupp med mina snart 49 år resten är runt 60 och uppåt.

Ja synd är ju det att jag fattar nada vad de andra pratar om.

Doktor Arron kom ner och hälsa på i dag men han förstår jag för då pratar han i termer så som cor pulm, pulm, astma, metastas, m.m och mycket som han sa då använde han sig av de latinska namnen och då kan ju jag följa med oxå hehe.
Men absolut inte slang ut tryck eller som den älsta damen hon är JÄTTE svår att förstå.
I alla fall så var det marse gång, cyckling och sedan blodtrycks tagning samt syre tagning mellan varven. Sedan kom det väörsta av allt vi skulle ligga på rygg platt på rygg för att vila efter detta i 20 min. Och bara ligga på rygg är en stor pina för mig då jag redan efter 3 min kippar efter luft.
Jag känner hur luften bara försvinner och jag kan inte ta in luft bara ut jag får ett stort problem och börjar att bli blå i ansiktet.
Killen som skulle över vaka oss vart jätte skrämd "killen gick som aspirant han går i skolan så han skulle bvara där för se hur det gick till och dom tyckte at han då kunde sitta för att över vaka för i normala fall så går allt bra hehe inte denna gång jag var ju med"
I vilket fall som hälst så ringer han på sin handläggare och är jätte rädd han förklarar snabt på fransk han snubblar över orden hör jag och till slut blir det för mycket för mig jag måste bara ha LUFT bestämmer mig för att vända mig om och ställa mig på knä och händer. Killer blir ännu mer nervös och han blir röd röd som en kräfta i ansiktet och han skakar värre än jag hehe.
In kommer den ordinarie killen och i hälarna har han doktor Arron med sig och en syrgas apparat haha då står jag redan på knä och mina händer har samtidsigt slittit av mig min tröja för den ja känner att jag måste vara fri på över kroppen efter 5 min så får jag min normala färg i gen och diskuterar med Arron. hehe han blev vist lite arg på mig för at jag inte sa att jag har svårt att ligga på rygg plat, Men va fan man vill ju göra som de säger ju eller hur.
I vilket fall som hälst så bad jag om ursäkt till aspiranten och hoppades att han inte tog nogon skada av detta. Då fick jag en utskällning till ac Doktor Arron haha jag ska nte be han om ursäkt det är han som ska be mig om ursäkt sa han konstiga frans männ är det i vilket fall som hällst.
Vi redde ut problemet och jag lovade att linte lägga mig mer helt platt på rygg utan jag fick ligga i framåt stupad sido läge på vänster sida som jag alltid gör hehe.
i morgon är det droppet antitrypsin dropp för 14 de gången men om den skriver jag mer om i morgon om jag orkar.
I dag vill jag bara tala om att jag kunde inte i min vildaste fantasi tänka ens tanken att jag skulle bli så helt ut körd och så trött efter enna andnings gymnasticken eller att jag skulle bli blå hehe.
Nu på Onsdag är det bad i 37 graders vatten och sedan blir det masage men vi ska i alla fall bada alla onsdagar i detta krops varma vatten alla ska ju ha 37 grader när man är frisk o ingen feber hehe jag har 35.5 när jag inte har feber så de fick lite huvud bryr för man får ju inte bränna sig men jag sa att det gör jag nog inte förhoppnings vis hehe åter står att se på onsdag så jag åter kommer med detta problem.
Men i alla fall jag är fruktans värt trött och i bland så kippar jag efter andan även nu när jag är hemma. kan fortfarande inte förstå att de kan vaa så jobbigt att andas på rätt sätt hehe, Här har man andast i över 48 år sedan jag drog mitt första anding i världen och det visade sig avar helt fel anding jag gör hahah man kan ju inget annat än att skrata åt detta fenomen.
Man borde få gå i skolan redan som ny född för att lära sig att andas med diafragman m.m. hehe det skulle se ut det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar