Populära inlägg

lördag 23 januari 2010

23 januarie


jaha nu är det lördag och jag har hållt på hela lördagen åt att städa vardags rumet och illrarnas lilla höran, Tog oxå lilla toan. Under tiden så ville jag tvätta men ike sa nicke det gick inte att stänga luckan i gen för ja jag vet inte hur många gånger jag har lagat dennna jävla tvättmaskins lucka. Att dom inte lkan göra saker o ting i järn eller lätt metall i ställer för dena jä'vla hård plast som inte pallar med värmen från tvättmaskinen.
Skaen hör till den att jag har här nere en tvätt maskin med tork tummlare och det är bara jobbigt för dels så måste jag i vilket fall som hälst hänga tvätten efter för den är fuktig och den ser ut som om en hadde varit i ett sten rör eller så"skrycklig som fan själv "

Önskar så att Jean-Claude fixar en ny tv ätt maskin med ej torktumlare utan den ska vara separat för det är ju inte alla kläder som ska tummlas och mår inte bra av det häller kläderna håller längre om man ej tork tumlar dem.

I alla fall så har jag varit duktig i dag har namn märkt alla låder nu till frysen så till och med de små 4 benta har fått en egen låda, städat iller sidan samt våran sida av stotora rumet vilket var väl behövligt för dom små hadde rörjt fram både det ena o det andra ochg J-C har bara lagt som vanligt allt där han står eller går.
Har letat som en tok efter han läs glas ögon dom hitta jag i bad rumet !! vilket dom inte ska vara. Min verktyg slåda hitta jag i hallen på lilla toan och där ska den defenetift inte vara den ska vara i min låda under datan för jag har alldrig verktyg hemma när jag väl behöver dom.

Eftersom J-C tar med sig till Alain eller till sina barn när det behövs hans hjälp och sedan glömer han av att han hadde med sig verktyg o då har jag inga hemma och som ni förstår så går ju min tvätt maskin ganska ofta sönder så då måste jag fixa dörren och behöver då både skruv mejsel och litte annat ,
Men nu känner jag mig jätte nöjd harr redan fått färdigt 1 maskin o 1 går för fult nu så jag har väll 3 eller 4 maskiner kvar men dessa får jag nog ta i morgon .

Jo just det medans jag vila mig en stund mellan golv tvätten så fixa jag till en sockerkaka som jag har smäta vit choklad och ringlat över och i mellan har jag laggt vanilj grädde.

Så nu är min grädde från Sverige slut så det är dags för Emelie eller Lina att sända ner lite till mig.
Ska ändå gå till posten nästa vecka för att sända i väg Emelies och min lägenhets nyckel i fall hon flyttar dom letar ju efter en lägenhet närmare sin broder eller i den stora lilla staden Borås.
N ringde Alain och sa att han ville ha middag här hemma så det blir som vanligt jag
J-C Alain i kväll som alla andra lördags kvällar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar