Populära inlägg

lördag 16 januari 2010

16 Januarie

I dag var jag på och Jean-Claude på baken då mitt visa kort hela tiden strular.
Sedan följde jag med han till sin tandläkare hua det var ingen höjdare för min del.
När han kom för att hämta j-cså tyckte han att jag kunde följa med in jag följde med men det var med tveksamma steg jag följde .
jag satte mig så nära dörren som jag kunde.
När han bad jc att sätta sig i stolen då kom mina tårar utan att någon gjorde mignågot.
När han sedan drog ut en av hans tand som satt längst bak och jag hörde hur det knaka jag då fick jag kväljningar och sedan var det inte långt till att jag nästan spydde ner detta golv.
Tandläkren var värkligen förvånad men han förstod att jag var och är liv rädd för tandläkae detta är en stor skäck min del.
Så han följde mig ut o satte mig på en stol utan för dörren till hans rum.
Rummet var jätte fint möblerat och det luktade inte tandläkare alls det var ljust och fint men jag klarar inte ens av att se stolen föräns mina tårar kommer.
det är och känns ganska löjligt här går jag och sticker mig i armen 1 gång i veckan 2-6 gånger i månadern tar dom blod prov både i arm och i finger. 1 gång varnanna eller var tredje månad tar dom blod gas " de tar blod från sidan av handen om man ser sin tumme så tar mAN SITT LÅNG FINGER O LÄGGER JÄMTE TUMMEN OCH DÄR LÅNGFINGRET SLUTAR DÄR TAR DOM BLOD GASEN . ursäkta att jag råka att skrika ut detta det var inte meningen men orka ta bort nä det är ändå min egen sida som jag gör vad jag vill med så om jag råka skrika eller att det blir så mycket stafel så gör det inget alls.
Det kan oxå vara som så att jag vet att jag stavar rätt men när jag lägger ut den så blir det helt fel??? Kan bara säga att jag o datan inte är det allra bästa såta vännr men jag försöker i alla fall och bara det är ju ett gått täcken tycker jag .
Hehe även om mina ungdomar blir trötta och galna på mig i mellan åt hehe så skratar vi gått åt det sedan alla de fel och konsigheter jag får min data.
Men som tur är så kan ju joakim ta över min även om jag sitter här nere i Frankrike och han i SVerige så det är ju skönt han har gjort det många gånger min älskade lille son jag han blir ju nu 24 år men för mig är han min lille älskade son som alltid ställer upp. lika mycket som mina döttrar när det gäller men även annars oxå

3 kommentarer:

  1. Usch inge kul med tandläkaren glad jag har bra tänder så ja bara behöver gapa och så gör dom inge mer sen .. Den dagen ja får ett hål och måste borra hurr hurr..

    För övrigt så fyller väl Jocke ändå 25 och inte 24.. Han är väl en 85a precis som mig?

    KRAMA

    SvaraRadera
  2. hehe ja Maria du har rätt han är en 85 hehe tur jag har dig som håller reda på hur gamla mina barn är hehe Massor AV KRAMAR Anna-Carin

    SvaraRadera
  3. Nje va bara de att ja hade helt för mig att han va lika ung som mig hehe å ja har ju min 25års "kris" nu hehe

    SvaraRadera