Populära inlägg

tisdag 19 januari 2010

19 Januarie 2010

I glädjens tecken gick dagen i går.
Gårdagen kunde inte ha blivit bättre än vad den blev.
Förmidagen runt kl; 1200 ringde Alain och sa att clinicken ringe han och sa att dom öppnar gymnasticken i gen.
Lille på efter midagen vid kl:1600 skulle jag träffa profesorn på lund sidan.
Vi kom till Lille i god tid så vi skulle hinna allt var lugnt och fint. Kommer fram till rätt sjukhus"he ska till lägga att i samma område så finns det 6-8 olika sjukhus och dom är stora ni som vet hur Borås lasarett ser ut hihi ja den är liten mot dessa sjukhus dom är enorma hehe.
I alla fall så parkera vi bilen och gick upp till lung avd där skrev jag in mig som vanligt fick ochså denna gång den äran att träffa deras sjuk sköterska hihi vilket inte var någon höjdare en militan ända ut i finger spetsen haha så till och med professron Wallart bad om ursäkt för henne sedan för han såg att jag var ganska upprörd och arg men all rätt.
Skulle blåsa som vanligt och jag gjorde exakt som hon sa fast hon gapa o skrek som skogs tokig höna hihi hon skulle vist snart gå i pansion sa han hon hadde vist bara 2 veckor kvar phu tur vad det för henne vill ja då rakt inte träffa mer hehe hitler fasoner det har jag fått nog av haha.
I alla fall så satte vi oss och ´diskuterade om hur jag mådde sdan sisst jag var där och det var ju den 30/10-09 och han sa till mig att jag hadde 2 ods mot mig som var tunga och det var rökning samt språket.Så jag tog han på alvar så jag sluta ju att röka den 1/10-09 vilket jag sa till han att jag hadde gjort ch då sken han upp ast han viste detta inann hehe för han hadde pratat med dr arron i Dunkerque hehe men han ville höra detta från mig.
I alla fall så sa han att han hadde pratat med lung timet om mig i Paris och då hadde dom sagt att det enda som går i mot henne är att hon rökar men eftersom jag slutat och dr Arron pratar med profesor wollart minst 1 gång i veckan så hadde dom gått vidare med fall bakom min rygg.
Men i går så fick jag ett mycket glädjande besked om att jag är på listan och står som nr; 1 vilket inne bär att jag i slutet av denna månad eller början av nästa månad så ska jag åka till Paris sjuk hus ja namnet får jag reda på sedan för det finns ju c:a 10 olika sjuk hus bara i Paris men tydligen så ska detta ligga ganska nära efeltonet vad jag fatta det som.
Men det har ju ingen betydelse vart i vlket fall som hälst.
Så nu är det klart jag får nya lungor först ska jag bara träffa dom i Paris så jag får ansiktet på alla och dom får ett ansikte på mig ska oxå vägas mätas samt diskutera vad jag äter bäst m.m så dom har all info om mig.
Ska oxå skriva på pappre om att jag går med på transplantation och vad det inebär och att jag förståt allt då det är och finns en risk med denna op.
Jag själv har ju skrivit klart mitt testamente samt om hur jag ska begravas och vad som gäller så det känns väldigt skönt finns ingen som kan anklaga mina barn för något utan detta är min vilja som räknas och inget annat .
Nu ska vi ju inte hoppas att det går åt det hållet utan vi ska hoppas att allt går bra för den dagen jag läger mig på operations bordet då ska man ju vara positiv med op vilket jag är men vill ändå ha en back ficka åt mina barn.
Och detta tyckte profeson var kanon för då viste alla vad som gäller om det mot förmodan skulle gå fel allt kan gå rätt men allt kan oxå gå fel.
Men jag måste säga att jag mår underbart bra efter går dagen och det känns som att snart är det slut på detta rapande och mina vislingar när jag andas. Jag sliper att bli väkt mitt i natten för att jag slutat andas, jag sliper extra syr gas m.m. vist får jag medciner rästen av livet ,.
Men tänk jag kan gå ut och gå jag kan vara ute utan att behöva vara rädd att jag inte ska orka att ta mig till baka hem i gen. vilken befrielse det blir.
Så jag ser värkligen fram emot den transpalntationen av mina lungor.
och i morgon så ska jag till träningen i gen för den har ju kommit i gång i gen.
glad som lärka är jag i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Åh så glad jag blir att läsa det här. =) Håller tummarna om att du får lungor snart och att vi får träffa dig snart igen.

    kram

    SvaraRadera
  2. Ååh här har du en till som blir underbart glad av att läsa detta!! :) Här håller vi oxå alla tummar, tassar och tårt hårt hårt hårt! STORA kramar

    SvaraRadera
  3. Tack mina underbara vänner utan er hjälp oxå lika mycket som mina barn så hadde jag alldrig står ut så här länge som jag gjort med en hel exra familj som ingen av oss har välkomnat in i mitt liv men som klev ganska så bestämt in ändå ingen av oss kunde göra något. Tänk att jag ska få bli av med denna familj så nu gör det inget att dom får barn på löpande band hehe för nu är det snart slut för dom ändå, he vist är jag elak som önskar livet av en hel familj men den är ju ändå på hittat av mig fått namn varefter dom dykt upp efter dropp m.m. så dom kan jag önska livet av herr ont fru illa mående barna frossa kyla, kramp ben, kramp arm kramp fingrar, och vad nästa är det vet jag inte ännu men dom odlar säkert för fulla huss nu hehe.

    SvaraRadera