Populära inlägg

tisdag 29 november 2011

2011-11-28 MONDAG

Natten var ganska så okej fram till kl:02,30därefter så kom huvudverken i gen först smygandes och sedan med en kraftig smäll . Det fick bli starka medeciner i gen och is påse på huvudet och mitt blod tryck låg i gen på 19,8 och en temp på 35 så ja vad ska man säga inte så mycket mer än att jag mår allt annat än bra.
Kl:0700 så tog jag min paragraff men fick ju ingen frukost förän kl:0830 så då tog jag dom andra medecinerna plus mitt insulin ,jag vill nog säga att detta är ganska så sent för mig med frukost för när jag är hemma så äter jag frukost kl:0700 och då tar jag allt och då har jag ingen huvudverk alls när jag är hemma eller ja förutom när mitt socker ligger högt men det är en helt annnan huvud verk än den jag har nu  den sitter vid tiningen på bägge sidorna samt i  mitten av bak huvudet käns lite som att huvudet ska delas på mitten ungefär,

Prata med DR Miranda i  dag om allt som hänt hemma och hon  agrie att dom hade lagt märke till att  Jean-Claude försökt att trycka ner mig i stället för att hjälpa mig han ville absolut inte backa utan han skulle fortsätta att vara the hed mastern man i  huset mm, Så hon var inte förvånad alls av vad som hänt men där i mot så var hon förvårnad över hur stark jag är som har gjort så mycket på lite tid fixat med myndigheterna fixat med psykologen och sosialassistensen här på Foch se till att jag får allt som jag har rättt till eftersom jag nu mer går under handikapså nu kommer jag att ha mer pengar i månaden att leva på än dom 350 € som jag har nu.

Hihi hon kallde mig för stol mormor och som viste vad som var fel och rätt och att det var rätt tänkt av mig att inte stanna kvar då han hade tagit sin hand på mig och  att jag vågade ta steget ut på en gång fast jag har haft is i magen jag rusade inte utan tog kontakten med Svenska ambasaden som hjälpte mig till CCA kom i kontakt med dom prata med Anna min tränare så hon vet vad som händer och då var min lycka redan där hon viste ett hus som var till uthyres i Bergues så vi var och titta på den och jag smalt direkt  hihi jag vart KÄR den är så liten men naggades god att jag kommer att sakna denna lilla boning när jag flyttar hem till Sverige i gen. Men tro mig så fort jag kommer dit och kommit in på stället så ska jag fota både ine och ute och runt denna lilla underbara staden hihi kommer nog at spränga min extrena hård disk om jag inte fixar en till snart för det finns så mycket att fota där så det är inte klokt.  Haha ja just det sedan kommer ju Lalla hem oxo ska ju hemta henna den 27 dec här i Paris så då blir det mycket kort i gen hihihi på alla promenader och lekar och sovstälningar hihi.

I alla fall så ligger mitt blod tryck nu på 14,5 så det ligger ju inte sky högt just nu men det stiger ganska så fort hihi så nu har jag fått blodtrycks medecin som ska sänka blod trycket åt mig och dom tror nu att det beror på all denna cortison som jag får nu pga av avstötningen att jag reagerar så kraftigt mot det,   alla regarar olika på denna behandling men jag regara väldigt kraftig inte kuligt men men det är bara att gilla läget så att säga.

Eller som jag säger det är bara att bita  det sura äpplet i gen hihi vet inte hur många gånger jag bitit i detta sura äpplet nu  börjar att bli en ganska så ful ovana nu för tiden hihihi.

Hoppas att jag kan bryta detta sura äpple i fram tiden i alla fall när jag komit hem till Sverige i gen.

Sedan ska ju jag till baka hit runt den 8 dec fast då bara över dagen och sedan runt den 24 dec eller 25 dec i gen .

Det bästa hade varit om jag hade kunnat vara kvar här till den 27 dec på så sätt så slapp jag att åka fram och till baka eftersom jag ska hemta hem lilla Lalla på så sätt så tar jag 2 flugor i en smäll. Och jag kan vara här över julen så är jag inte ensam i alla fall hihi bra va,,

Men nu börjar det att bli tråkigt här har ju varit här nu sedan den 24 nov och skulle bara vara här i c:a 3 dagar pytsan fick jag som sagt grisar ska inte ha roligt haha det ska alltid vara något extra vagansa med mig alldrig som alla andra nej då jag ska vara ett par stårn vassare och mycket jobbigare att hita fel på. Men tro mig jag börjar tröttna på denna konstiga kropp som jag har den ska alltid vara värst och alltid krångla.

Men jag hoppas att en dag så skia denna kropp lugna ner sig och bete sig som en vanlig kropp hehe kan ju alltid önska och hoppas.

Men jag vill nu flytta in i huset få i ordning så jag kan börja jul pyn ta mm ja jag vet jag är lite dubbel jag skrev ju nys att det vore bra om jag kunde stanna på foch över jul då jag ska hemta lilla Lalla men samtidigt så vill jag gärna ha en riktig jul hemma hos mig här i FR för det har jag inte haft då mister him self hatar julen. Men det gör inte jag jag älskar jul pynt mm tända ljus lite glögg och choklad o9ch god bok det är mumma.

Hihi jag har ju ett bad kar nu i huset så då ska jag köpa bad skum och tända lite doft ljus och krypa ner i badet och bara njuta och framför allt lusna på musik när jag vill utan att ha ett svar kan du stänga av vill inte ha musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar