Populära inlägg

tisdag 29 november 2011

2011-11-24 TORSDAG,

KL:0800 starta jag hemmifrån från Malo inann jag stängde dörren så frågade jag Jean-Claude om jag kunde komma hem  efter sjukh besöket och han sa faktiskt ja det är okej . Men tro nu inte för guds skull att jag avställer allt jag har nog till 99,9% tänkt att ta denna underbara lilla hus med trä ram och alltan opch liten putit gräs plätt. Ja det är ju inte i närheten av Dunkerque men Bergues liger inte så långt i från ändå. Och det bästa är att jag är på en innergård vist jag har en egen dörr ut till gatan men den är svår att hitta om man inte vet om den och sedan är det bara en ring snignal men dom funderar på att sätta dit camera så man ser vem det är som ringer på dörren .
Dom har oxo 2 st hundar en stor vovve och en liten liten tror att det är en bland ras av något slag.

Men det bryr jag mig inte om det enda som jag nu ska se till är att jag kan få hjälp från KAF och ev kan få hjälp med en liten skrutti bang bang bil kräver inget fint bara den och att dörrarna går att stänga och att broms och vxäxel fungerar, och att den intte är dyr i drift bara så jag tar mig frm och till baka från Bergues till Paris och från Bergues till Belgien och att jag kan stor handla det vore det bästa .

Sedan är ju skälva området kanon fint den går i gamal stil något som jag vet att Emelie skulle önska att ha. mycket sten och trä hus gamla hus från början av 1900 talet som dom bevarat .

I alla fall så kom jag fram till Forch hel och lite sen och med en fel körning av c:a 15 min men som tur är så hade jag gps som fixa mig rätt i  gen så jag kom fram bak vägen till foch. Och denna gång så stälde jag mig inne på området och inte på p-huset för det är så himla rökigt där hehe får väll se om jag får en bot lapp eller inte men jag har ju handikaps skylten på så det ska väll inte vara några som hälst problem ha annars får väll Foch ta hand om den p boten.

Jag ska nog ringa min lila tränare Anna i dag och säga till henne att bara allt blir klart med kaf så tar jag huset för som det ser ut nu  så blir jag bara mer och mer deppig av att vara i samma lägnehet som Mr him self vist han går runt kl:0800 på morgonen o kommer hem runt 2000 på kvällen men från det att han är hemma till han går och lägger sig så är det fruktans värt krystat och tungt att vara där önskade att han försvann tills jag kunde åka hem till SV men men det är ju hans lägenhet så det är inget jag kan göra något åt,

Det enda som jag tänker för mig skälv är att han är en stor stor loser han är en nolla i allra högsta grad . Och att han kan sova så lungt om natten med vad han har gjort och med vad han gör mot sina nära och kära och framför allt sina egna barn och barnbarn detta är för mig ofartbart hur man kan göra så . Han är vänlig mot Sandrins barn  ”Sandrin är gift med Gregory hans älsta son hon har 3 barn sedan innan och Jean-Claude har redan dömt ut detta äktensakp detta kommer inte att hålla als säger han” och när dom är hemma men så fort dom går så heter dom allt möjligth förutom det dom heter. Så fort någon vart hemma så snakar han skit och dynga om dem när dom gått. Han är nu farfar till 4 pojkar men dess värre har han bara sett 2 och bara det säger en hel del om han. Han viste inte ens att Solen hadde fått en pojk till utan då tog han på sig poker fejset och lotsades att han viste men ack vad han bedrog sig detta har jag nu genomskodat han ordentligt så jag vet när han ljuger. Och från och med nu så dricker han minst 2 pastis iannan han äter minst 3-4 stora glas röd vin till maten haha inte alkolist ha onej då pytsan. Det ska bli skönt att kunna få ett eget och kunna göra vad jag vill om jag vill ta en durch så gör jag det om jag vill äta så gör jag detta utan att få problem. Jag hoppas bara att allt går i genom håller min tumme ordentligt för att det ska fixa sig för mig på något sätt. Så nu har jag instalerat mig i mitt rum samma rum som jag hade förra gången och det är samma väder som hemma i Dunkerque gråt grått dimma dimma jag hade även londom dima hela vägen hit så det var ju inget nytt för min del .
Så nu har jag tagit CT scaner och vanlig rtg sedan har jag gjort min obligatoriska ut aning och allt varkar vara i topp form. Jag har även pratat med min psykolog vilket jag uppskatar enormt mycket att jag tillgång till. Det är så skönt att bara få häva ut sig all goja och allt skit och veta att hon/han hänger av sig detta när dom går hem. Dom är bra psykologer vist finns det shit där oxo men i det stora hela så har jag alltid hafft nytta av dom det gäller bara att vara sanensenlig och inte lägga till eller dra i från . Pratar man sanning så får man rätta verktyg att jobba med och allt går så mycket lättare för en skälv oxo och hon ville absolut att vi skulle hålla kontakten den dagen jag flyttar hem till SV oxo hon finns även då för mig. Hon förstod att jag menade alvar när jag berätta att jag funnit ett hus i Bergues så hon sa att du är defenetift inte handlnings förlamad hehe nopp man är väll en Klar vet jaghihi.

I alla fall 1,5 time det går fort vi hadde ett mycket givande samtal jag och hon , sedan var det läkarens tur vilket jag var lite nervös för då jag ville fråga på ett ungefär hur lång tid vill dom att jag stanar i FR då sa han att ja jag kan inget säga under dessa omständigheterna som du nu befinner dig i så önskade jag att jag kunde säga åka hem nu i dag . Men jag berätta vad mina tankar var och vad Shalgrenskas tankar var så sa han att ja du Eva ”mm jag heret så här på Foch ” så har du nu än en gång bevisat att du är en mycket stark kvinna och vet vad du vill och du kan till och med gemonföra deta stora projekt utan att du drar ner dig för mycket vist du säger att du inte har så bra moral just nu men sorry Eva du har en massiv moral som orkar att lägga ut alla dessa tentaklar som du lagt ut och att dom bär frukt med sig oxo vi förstår inte hur du gör? Och hur du lyckats med att bara prata engelska och lite knaglig Fr som sagt det bevisar att vi behöver inte vara skraja att något ska hända dig för du är ju flera steg före i gen och vi antar att Jean-Claude inte har en susning om vad du har pyslat med under några få dagar .Och NEJ det har han INTE.

Så jag jag är nöjd barna kan komma och hämta hem mig i mars månad efter den sissta undersökningen alltså runt den eller efter den 27 mars så om allt stämmer och är ok så kan jag komma hem och tro mig jag ska nog se till att allt är bara bra med mig både på det psykiska och fysiska planet och jag ska ha gått net i vikt oxo i alla fall på början av det.        Och på lördag ska jag träffa Anna för att skriva papper till KAF och sedan får jag veta när jag kan flytta in i huset och då lovar jag att jag ska fota bättre bilder .

I morgon ska jag träffa sosial assistensen här på Foch så jag ska insturera henne i vad som händer och att jag nu söker all hjälp i penga mässit så jag kan få tag på en liten liten bil räker med en 2 döras för mig här nere behöver inget vrål åk eller stor . bara så jag tar mig framåt bromsar är bra att ha . och att man stänga dörrarna utan spänband . vanliga bilstolar inte pall för det är så jobbigt att köra då hihi. Gas pedealo är oxo bra att ha så man kommer framåt hihi tro mig jag sk nog se till att jag får alla på knän här nere och ställer upp för mig hihi nja om nu sanningen ska fram så behöver jag inte mer än berätta hur jag mår så stor alla på rad för att hjälpa mig på något konstigt sätt kan tyvärr inte säga hur detta kommer sig men så är det. Och nu tar jag all hjälp jag kan få utan att knusla det minsta .

Och nu är kl:2019 och jag börjar att bli trötter och min oro kommer krypandes om hur det ska gå för mig i morgon med fibroskopin som strulla så mycket förra gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar