Populära inlägg

tisdag 29 november 2011

2011-11-26 LÖRDAG

Klocka är nu 2000 och jag kan väll säga att det inte har varit en kanon dag sbnarare tvärt om en ursel ursel dag.
Vakna med stans huvudvärk och fick vänta på frukosten fram till kl:0900 inte bra alls för min del fick äta medecinerna på fastande mage  midagen kom inte häller inom sin tid utan den fick jag vänta på i över 1,5 time så jag jag modde inte bra alls dels p.g.a. av min socker men oxo försening av medecinerna.

Läkaren kom in starx före luch och berätta att jag moste stanna tills på mondagen då han såg att lungorna inte var riktigt okej har fått fårr cortison intravenöst via min porta cart. Och det kan jag säga att det var inte skönt alls efter 1 time så började det att göra ont i  skinnet något så kopiöst att jag höll på att bli tokig men oxo min huvudvärk axelererade så pass kraftigt att jag inte kunde se alls. Har pratat med några blandanata Maqmma Annette Emelie och Lina som ringde mig men vad jag har sagt till dom är ett ganskqa så stort fråge tecken emelie har jag redan pratat med men mamma Annette moste jag ge ett sms och be om ursäkt om jag sagt något olämpligt för det vet jag inte hela denna dagen är som en dimma för mig.

Det är först nu framåt kvällen som jag piggna till  Annars har min dag set unt som så här svettig. Kall. Fryser . varm. Spytt . ja dessa har då avlöst varandra av och till .

Prata med Lina nu i kväll och hon vet inte om hon kommer till jul för hon är osäker på om hon kan klara av att vara ensam i ett par dagar här medans jag är på Foch jag åker ju alltid in på ett par dagar .

Men jag förstår henne fulkomligt hon nkan inte språket och hon är osäker så det är kanske bäst att dom stanar hemma i Sverige så får vi fira ordentlig med jul nästa år 2012 i stället fast om jag ska erkänna så blir jag inte glaed men det är Lina som bestämmer för det är ju hon   som blir ensam i ett para dagar så blemer henne inte absolut inte jag förstår henne fult och fast . Fast än att jag saknar mina töser så jag tror jag gårsönder men men snart får jag se dom var och varannan dag och framför allt jag kan hjälpa till att vara mormor på hel tid i gen vilket jag har saknat enormt mycket.

Tänk  att bara ta med barna och ta en fika på stan eller åka till Ullared eller bara slänga in dom och åka upp till min kära syster Maqlin och hälsa på över dagenbara det att kuna ta en kopp kaffe hos henne och abrnabarna får träffa sina kusiner åå vad kort det ska bli hedan efter hihi risken är stor att jag får köpa mer externa hårddiskar haha för det blir många kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar