Populära inlägg

torsdag 3 november 2011

2011-11-03 TORSDAG

I dag fock jag ett kuligt mail på morgonen min lilla tös är föddes i går natt vid 2300 så jag komert att bli med hund en liten Fralla hihi Namet ja det blir Lalla . Hon ska nu då se till aqtt jag kommer ut på många långa promenader mm.
En liten mörk fralla kort komer jag att få runt lördagen så då sätter jag ut det när jag får det.

Annars har det inte hänt så mycket i dag mer äön att jag har fortfarande min hosta som retar mig så att jag intte får sova mer än mellan 3-4 timar per dygn men nu gjorde jag som så at   när jag vakna så giock jag upp och kissa sedan satte jag mig i fotöljen som jag ställa in som typ halv sittandes och då somnade jag i gen så nästa gång så vakna jag vid 0530 så ja jag tror nog att jag ska fortsäötta med detta somna i min säng vakna på natten gå till foröljen ställa in halv sittandes och somna om i gen , Jag har i alla fall intye hostat så kratigt i dag att det kommer upp skum slem från lungorna vilket är ganska  så skönt.

För denna brännande känslan jag har när hostar den är absolut inte mysig alls och det värsta är att eftersmaken eller eferdoftrn är som att jag rökat rena rama nickotinet knasig oja i allara högsta drag .

Men jag känner det. Och jagg moste säga att det är en mycket lustig känsla. Det känns som att jag skulle ha stor rökat i över 4 veckor i ett kör äkligt är det i alla fall. Den smaken och lukten kan jag vara utan helt klart.

Så nu har jag gjortt mig en hamburgare med ost och bröd av steckache hihi som jag nu ska äta vid 1900 då jag ska ta mina medecioner insulinet har jag tagit och då ska jag ju vänta i 15 min efter iannan jag kan börja att äta .

Så nu mer har jag gjort en ganska så stor ändring jag tar alla medeciner plus insluin vid 0700 och sedan äter jag vid 1200 och tar mitt insulin vid 1145 och vid 12 tiden tar jag resten av medecinerna  sedan blir det nu vid 1845 insulin och vid 1900 medeciner för att sedan invänta tills klockan blir 2200 då jag kan ta mina sissta medeciner.

På detta sätt hoppas jag att jag kan komma något så där närmare målet att få ha ett gabska så stablit blod socker men men jag kan inte säga om det fungerar ännu utan jag moste nog köra detta i ett par månader först hihi tror jag .

Och efter varje måltid ska jag vänta 2 tim inann jag kan ta ett nytt prov för att se vart jag är då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar