Populära inlägg

lördag 23 juli 2011

2011/07/20 0645 ynk jag kunde ju ha sovit lite till

Jaha då var man uppe och kanon pigg nu då mm och inget kaffe ännu på ett bra tag inte för en vid 0900 då som förstfår man kaffe på detta ställe,

MM ska väll inte klaga men jag vill ha mitt kaffe när jag vaknar för just nu så sitter jag och gäspar i kapp med mig skälv, den äldre damen som jag delar rumm med hon är morgon trötter så hon sover av och till ännu;

Men i natt vet i skröen vad det tog åt sköterskena dom hadde nog ett gatu lopp in till vårat rum i natt dom tog mitt blod socker 4 ggr och min grannes 8 ggr;

Och give vis så varje gång dom kom in så tände dom förhörslampan så man vakna till varje gång,

Dom vet väll inte hur det är att vara tyst och gå med lätta fötter in till de olika rum: Onej här ska man klappra med träskor eller trippa om kring i högklackat hihiså vill inte vara deras rygg eller fötter i alla fall det är ju en sak som är säkert,

Men dom är underbara här vi hankar oss fram på franska och engelska och så tar vi lite tyska oxo hihi så i det stora hela så är det ganska  okej ändå,Trots att jag inte fått intrnett ännu;

Fördelen med det är väll att jag nu har lite övertid att kolla vad jag skriver och jag kan även sitta o skriva på svenska men det tar en evinelig tid för mitt tangent bord är franskt men jag ändra bara till sv i menyn så det gäller att koma ihåg hur det svenska tangent bordet ser ut:

Jaha då var middagen avklard då i dag tog vi en annan väning med grönsaker i alla fall midagen bestod i

Chou fleur sce yaourt sans sel

Poissin poche ¼ citron sans sel

Pates 150 g sans sel

Suisses s/sucre

Banane 120 g

Tartine s/sel

Sachet de sel 1 g

Så jag blev tvungen att ätta upp allt fast jag lämna det vita brödet för min mage vill inte göra i från sig i gen hoppas verkligen att den inte tagit semmester i gen för då blir jag tossig; Vitt bröd och jag vi är inga bra vänner alls så då är det är ingen ide att jag äter det för det blir bara som sement i alla fall i min lilla mage och det vill jag inte ha det kan ja vara utan ,

Vinni kommer i kväll med 7 serials bröd till mig  så jag kan få någon frukost i alla fall,  Nu ska jag vila efter maten det behover jag verkligen göra ,

Får se om jag skriver mer under dagen; ;

Det blev inte Vinni som kom med brödet det blen Pirriette för hon vill abslout inte komma tom hämt till sjukhuset det är en kotum här att man hr öed sig blommor eller något att läsa men hon ringde till Allain   och då hade han redan pratat med mig i telefon för jag ringde han o fråga om ham kunde fixa 7 serials till mig då det bara är vitt bröd vilket inte min mage tycker så himmla bra ,




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar