Populära inlägg

måndag 11 juli 2011

2011/07/11 MMM Mondag i gen ynk

AA vad jag hatar dessa mondags morningarna
Aven om jag nu har sol ute havet ligger nast intill stilla och blank bara lite fa vager som sakta men sakert rullar in mot stranden. Och det basta av det basta ingen manniskor som solar tanten som badar har redan varit dar hon tar sitt morgon dopp kl 0600 varje morogon nar jag tar mitt morgon kaffe.
Pa nagot satt sa alskar jag mornarna jag vet inte men det ar tyst stilla bara nagra fa faglar som kvitrar.
Det ar bara ett gissel jag hatar mondags morgonen eller ja hata kan man man ju inte men jag ogillar skarpt mina modagar.
Eftersom det ar da jag far med mig hem her ont och fru illamaende och dom ar sa himmla trakiga for det finns inga smertstillande i varlden som kan ta bort herr ont det enda ar att for soka att sitta stilla pa eftermidagen. Och fru illa maende hon den karringen bara finns dar hon later mig kasta upp i mellan att men aftast sa later hon mig pinas med att bara ma illa . He ni som varit sa pass bakfulla sa man spenderat pa toaletten dagen efter inte kuligt va nej;
Problemet jag har ar att nar jag ar som samst efter antitrypsin behandlingen sa onskade jag att jag kunde ligga ner dels pgta illamaendet men, det gar inte jag moste sitta upp i en mjuk fotolj dar jag kan stalla om hele tiden ryggstodet och for benen ;
NOg for att det ar krongligt att ha Alfa 1 men att det ska bli krongligare nar man tar anitrypsinet for att overleva da borjar man att fundera ordentligt ;
Fast at andra sidan sa mar jag ju battre under veckan sa ja lite moment 22 i borjan men sedan battre ;
slutsatsen jag tar mondagar med att spendera 4 timar pa sjukan med lasning och korsords lekar; eftermidagen gar at att leka pa FV redigera lite kort fortsatta ev att skriva pa bloggen och dricka liter vis med vatten ; Ha en skon mondag for nu moste jag tvatta mig kla mig och satta pa en EMLA pa porta carten for snart ska jag i vag till sjukan ; hej hej

Jha da har man varit och fatt sitt antitrypsin och givet vis sa foljde bade fru illa och her ont med hem dessa afla ar somp en igel pa mig fast jag inte vill ha dom i min narhet sa foljer dom med sa glatt sa ;
dom stryntar fulkomligt i vad jag sager eller gor dom foljer med anda.
I dag fick jag aven prata med endokronilakaren och aven han borja bli lite orolig over min vikt sa i morgon ar det dags att tappa en massa blod i gen och nasta mondag sa har jag ett mote med han sa far vi se vad han kan gora at min cituation men han lovade att han skulle hjalpa mig sa det kans enormt skont for nu har jag kamapt laaange och da menar jag lange oxo.
sa i morgon kommer min skoterska hem till mig da dom inte vill att jag ska kora den lilla biten utan medecin och utan mat sa tidigt pa morgon och det kans skont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar