Populära inlägg

måndag 4 juli 2011

2011/07/04 Mondag i gen ynk

Jaha da var det mondag i gen och hamtning av bade fru illamaende och herr ont gud vad jag hattar detta jag blir sa trott sa trott;
I bland sa undrar jag om allt detta jobb verkligen varld allt slit och ont och illamaende som man har;
Och stundals kanna att man sakta stryps for man inte far nagon luft (det kanns sa i alla fall)
Men nar man ser det sma kort med torkade blommor eller man slo tittar i boken En deppig dag eller jag tittar pa korten pa mina ban och barnbarn; och dom sma sma ting som jag fatt av mina nara och kara  ;
Da ser jag vad det ar jag kampar for och man far lite mer styrka att halla sig over vatten ytan sa man inte druknar.
For tro mig den som skulle angra sig djupt och bittert det ar jag om jag skulle ta mitt liv och det ar ju ganska sa enkelt att gora detta for min del det ar ju bara att skita i syrgasen och mina medeciner.
Men jag skulle inte ens kunna detta vaga ja det skulle jag om jag inte hadde barn, barnbarn nara och kara for vem vill gora dom sa pass illa inte jag i alla fall det ar ju dom som star bakom min rygg och haller mig eller stottar mig i mina djupa stunder;
Vist ingen mer an jag kan erkanna att dom djupa stunderna kommer allt oftar nu sedan ett par manader jag hamnar ganska latt i det morka halet. Men bara att fa prata med sina nara och kara i telefon eller de sma ting som kan dimpa ner i min brvlada gor att jag orkar halla mig uppe. Men utan dom sa ar jag ingen ting langre jag ar fruktansvart trott aven pa livet jag lever men jag vet oxo att en dag sa kan jag ha nya lungor sa varfor inte vanta; Det vore ju synd o skam och lata detta ga for bi en totalt.
Det borjar att bli svarare och svarae att ploka fram den lilla lekfulla eller pahittiga flickan inom mig men jag kamar med med bade nabbar och klor att behalla henne sa den morka flikan inte kan slinka for bi under nagra omstandigheter;
Och det ar det som ni alla nara och kara hjalper mig att halla modet uppe ,sparka pa mig , skrata med mig ; grata med mig m;m 
Alla dessa for syner obetydliga ting for andra betyder saoerhort mycket for mig sa det finns inga pengar i varlden som kan ersatta dessa sma ting;
Bara vetskapen att ni finns just for mig nar jag behover det som mast det ar sa skont att veta;

Na nu ar det dags for mig att tvatta av mig och byta fran morgonrock till klader och packa min vaska far inte gloma att ta med mig pasar och servetter till bilen i dag for det ar slut dar;
For att sedan borja rulla mot sjukhuset och hamta hem fru ochh herr inget jag ser fram emot men i alla fall dom haller mig levandes sa vad kan jag gora mer an att valkomna dom in i min kropp oavset det gor ont eller inte ;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar