Populära inlägg

lördag 2 juli 2011

2011/07/02 Liver ar dok harligt i alla fall trots allt

Trots alla motgangar som man far i sitt liv sa ar anda livet harligt. Man lar sig var dag varje secund lar man sig nagot nytt.
 I gar sa hitta jag en sidan som jag inte trodde fanns alls och trot om ni vill men jag kallar mig nu mer lat och totalt blind hihi Alafa  gruper fans ju pa FB och dar ar jag varje dag ju haha tala om att fa ett gott skratt och bara inse att jaha jag borjar att bli gammal och blind som inte sett detta over huvud taget ;
Sa som jag gogglat mm men inget funnit sa fins det pa FB som jag ar varje morgon till kvall dels for att ordna pa mina FV och den engelska sidan av FV to. sa ja vad ska man saga jag kan bara le at mig skalv pratat om att vara trangsynt hahaha;
i gar kvall starte jag med LCHF.se for att se om detta ar nagot for min. Sa jag gick med pa  ar sa far vi vad detta ger mig.
For dels sa far jag ju inte ata allt efter en transplantation haller sa det kan ju vara bra att kolla in sadan redan nu hihi.
Ja i lla fall jag har ju vait pa klago humor for er nu i ett par dagar sa har jag varit grinig och sur och framfor allt gnallig sa jag forstar om ni trottnar pa att lasa men i bland sa moste jag bara spy ut gallan och alla dessa problem som man far;
i alla fall sa har jag ju klagat pa att min tarm fick for sig att ta semmester en langre tid . Vilket jag inte har eller hadde acceoterat alls utan den bestemde sig sjalv for att den ville ta semmester utan min tillatelse ;
Foljden blev nu att i gar sa fick tarmen en stark Loksoppa med massor av Vitlok och gradde vilket resulterade i att tarmen fick en ordentlig chock sa den tomde ut allt den sparat pa under denna natt ;
Aven om jag nu inte fick sova manga timar i natt sa kans det som jag sovit massor av timmar hehe kanner mig utvilad som bara den;
Fast efter smaken i gomen av lok soppa med vitlok och gradde nja den ar inte sa god kan jag tilllagga  jqg rqpqr vitlok sa det angar av mig hehe ;
Men nu ar i alla min tarm tillbaka och den lovade lite svagt att den ska nog inte gora sa mer for deta gjorde ont sa den haha da sa jag va fann tror du att du gjorde mot mig det var inte kuligt alls;
Ioch med att jag fick tomma min tarm i natt sa gar stod vagen pa 92 kg och i dag sa stande den pa 90.8 sa jag ar nojd .

Sa till baka till LCHF.se sa borjade dagen med detta
Sa i morses runt 0600 sa tog jag 1 kopp caffe och 1 activia och 1 actimel med mina medeciner ; Sedan har jag dryckit kolsyrat vatten och nu till lunch har jag attit 120 g coscos som jag koka och jag kanner mig jatte matt pa detta ;
och sedan ska jag nog aka i vag och handla lite indigrienser till just LCHF ska se om jag hittar lite pa aorsa stavningen ar fel det vet jag men kommer inte i hag hur det stavas just nu hihi ;

men pa det stora hela sa ar faktiskt den vanliga Anna-Carin tillbaka utan att vara grinig och trotter ;
med en laxa som jag snabt lart mig att sa fort tarmen bara tanker ta semmester 1 gang till sa ska den fa loksopa med vitlok och gradde hahaha ;

Ska oxo tillaga att tarmen nu har skott sig i dag efter lunchen med coscos sa giçck det bra med tarmen hah som sagt skam den som ger sig och har tar man inte semmester olovandes inte brakar man med mig sa ger jag dubbelt tillabak sa det sa ;
I dag ger jag er alla en stor Franska bamse kram till alla mina nara kara syster och barn och barnbarn  och jqg sqger aaa vqd jqg alskar er alla ni har alla en stor plats i mitt hjarta ni ar guld varda som hjalper mig i genom de trakiga dagarna puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar