Populära inlägg

lördag 23 juli 2011

2011/07/18 Så nu är jag här på avdelningen för diabetes


Hua ligen vilken mat urk

Men först ska jag väll säga att jag var på sjukhuset i morses som vanligt för att både få mitt anititrypsin och för att hämta hem både fru illamående och herr ont,

Så jag kom hem vid 12 tiden eftersom det vart sent från sjukan i dag då jag fick vänta på DR Hog soö ville titta på mina prov svar ag tog ju bold test forra veckan, Han titta på det och bestämde sig för att det var dags att jag koö in på 1 vecka för att han ville hjälpa mig dels att få ner sockert eller rättare sagt få dettill att stana kvar och inte hoppa så som det gör; och få bukt på min teorid som bara bråkar med mig så min kropp blir aldeles tossig av att hoppa på detta viset,

I alla fall så nu är jag här och inget internet så långt ögat kan se men förhoppnings  kan jag ev fixa till det i morgon,

I alla fall så kom jag hit vid kl 1730 ja jag vet sen som vanligt men Vad ska jag göra min andning är som den är så det är bara att stanna när jag behöver det ,

I alla fall så fick vi ju middag phu som tur vad så hade jag tänkt mig för inann heheh för det serverades vattniga makaroner med kyckling  i en vit mjölsås som va gjort på vatten och sedan hadde det ramlat ner 4st förskrämda  champinjoner som simmade lite försiktigt runt den torra kycklingen och som för rätt var det en soppa som lukta en blanning mellan sallad och ingefära med tomat doft urk och som efterätt 1 liten burk med äpple compott och en yugurt ingen smak utan neutral och en bröd skiva till detta som var torr,

Jag åt lite utan av makaronerna sedan vart det stopp då gick jag på compotten jag kan väll säga som så att godare har jag ättit men jag bestämde mig att detta kunde jag äta så det gick tillsamans med yugurten så gick det ner men som sagt jag har ättit godare i alla fall, och givet vis så tyckte ju fru illa mående att nu ska jag sätta i gång och städa; Vilket jag inte tycker är så himla snält av henne för nu sitter jag här med en magen som åker hiss så jag kallsvettas enormt mycket,

Jag har oxo en äldre dam i samma rum men det är okej vi kan prata lite gran i alla fall inte längre meningar men små korta meningar går bra för min del.

Klockan är nu 1948 så jag tror  inte att J-C kommer hit för det blir försent för att hälsa på. 

Jag kan väll oxo säga att jag ser ju inte fram emot denna veckan men vad ska jag göra det finns inget jag kan göra utan jag öoste nu ha öer hjälp och lite andra ideer för att andas och röra mig på ett lättare sätt än vad jag kn göra nu för nu har jag även svårt att prata samtidigt som jag ska prata mm

Så förhoppmmgs vis så kan jag fixa internettet i morgon  19 /7 öen det återsåt att se om inget annat så komer det ju uta när jag kommer hem, öen nu får det nog vara bra med skrivandet för i dag ;

Jag ska försöka att skriva lite varje dag påså sätt kan ni få en liten sne vriden insikt hur det är med den Franska sjukvården,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar