Populära inlägg

fredag 24 juni 2011

2011/06/24 Hemma i SV ar det midsommar

Jo jag vet mycket vall att jag ska inte klaga men i bland sa kans det som om jag tagit ett fel beslut att vara har nere for att vanta pa att fa nya lungor eller ja dom ar ju begande men absolut i battre skick an vad mina arfor tillfallet .
Det kanns svart att inte vara dar for barn och barnbarna men samtidigt inom mig sa sger min kropp att det ar ju skalvklart att du ska vara har . Har far du ju atminstande leva ett dregligare liv jag aker varje mondag till Dunkerques hjuskhus for qtt fa mitt Antitrtypsin.
Har jag problem eller far feber sa ar det bara att lyfta luren sa kommer min hus lakare hem jag behover inte aka till VC eller dyligt utan da kommer hon hit hem;
Jag vet oxo att om jag aker hem till SV sa ar jag troligtvis dod inann jul for jag ar ju sa pass dalig nu sa jag orkar knapt att ga.
Avrn om jag manga ganger skeiver att jag varit dar och dar men kjag far ju betala ett hogt pris for att jag sticker ut min nasa dels for att jag tar en sadan risk att bli forkyld eller fa en infektion sedan blir jag allt for ofta liggandes dagen efter.
Men oavset hur jag an gor och vad jag an bestammer mig for att gora sa blir det alltid nagon som blir ledsen eller arg .
Sa om jag aker hemm nu sa ar jag borta till nasta ar stannar jag sa far jag leva for dom har lovat mig nya (begagnade) lungor mm vilket ar bast ????
Absolut for min del sa ar det battre att stanna har sa jag kan fa dom och fa ett battre fungerande liv. Aven om jag nu inte kan eller far aka hem till SV direkt efter utan moste vanta 1 ar till inann jag kan aka hem och halsa pa for c.a 1 eller 2 veckor det beror ju pa hur min kropp reagerarefter transplantationen;
Men oavset hur jag an gor vad jag an bestammer mig for att gora sa blir det alltid nagon som blir ledsen ,arg ;besviken ; nagra forsta nagra vill inte forsta alls min cituation . Sa ja livet ar en enda stort frage tecken men hur du an eller jag gor sa har man anda baken bak vilket ar tur det oxo;
Jag var valkomen till Lille i dag for att fira midsomar med farsk potatis och sill samt jordgubs tarta men jag orkar inte kora fram och tillbaka till Lille skalv alla andra har jobbar ju det ar ju en valig dag for dom.
Men i gentligen ska jag inte klaga alls for jag har alldrig varit fortjust i midsommar firandet for det blir nastan bara brak och stokigt det ar ju lika dant med kraft skiva som vi har hemma i SV det ar nagot jag haller inte ar sa fortjust i att fira.
Jag har vall igentligen bara varit valdigt aktiv att pynta mm infor jul med adventskalder och mys pys .
Aven om jag varit skalv en del eller varannan pask;mids sommar;julafton nyar; mmmm sa har jag alldrig brytt mig sa mycket om att det ar en stor helg  utan har jag hfat barna nar dom var sma sa spelade vi mycket spel vi gjorde godis ,vi bakde brod och jag hitta pa en massa saker som ex vi var mycket pa almenas och bada. eller sa var vi i skogen och lekte hihi ja det var mycket mera att gora och dona med ;
Nu verkar det som det blir mer o mer jobbigare;
I alla fall nu sitter jag har i en ny stadad lagenhet och det doftar gatt fran medel och jag har tvattat nagra maskiner i dag ; och det blaser inte sa mycket ute nu haller sa vad jag onskade nu arr att kunna tanda ett ljus och satta pa en lugn cd skiva och brara njuta av dagn som varit for den har i alla fall varit bra pa sitt satt och vad jag lyckats asta kommet i dag;
Sa ja kontentan av detta jag ar nojd anda fast en viss del av mig ar ledsen att jag inte kan vara med barn och barnbarn . Men men man far gora det basta av det basta som ar mojligt .
Man far vara glad att man kan leva aven om det ar manga mil mellan sina barn o barnbarn sa lever man i alla fall. och det gar att komunisera med varandra via telefon eller dtatn brev och packet vaxling vist inte samma sak som att traffas men man gora det basta av det i alla fall;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar