Populära inlägg

tisdag 7 juni 2011

2011/06/07 tank vad sa lite kan gora sa enormt mycket och varma sa mycket

Ja som synes sa ar jag fortfarande hemma vilket jag tycker blir mer o mer jobbig. Nu nar jag antligen vet att jag star pa listan sa tar det pa nagot vis att inte fa samtal pa kvallen eller natten om att jag ska ringa efter en ambulans; Det ar fruktans vart frusterat att bara ga och vanta och vanta; Det ar nastan som att vanta pa jultomten nar man var liten fast da viste man exakt nar den skulle komma och tyvarr sa kan jag ju inte saga det samma nu:   Vist ar man dubbel nu just nu onskar jag att det blir en olycka med blod varde pa A+ som jag har sa jag kan fa nya lungor . Samtidigt sa vill man ju inte att det ska ske sa manga olycker sa jag detta ar en helt ny stol som jag nu forsker att vanja med att sitta i vilket ar valdigt svart for jag acepterar andras orgoan men jag vill inte att nagon ska do och jag far deras orgoan jo ja nej aa det ar sa svart att satta ord pa detta det enda jag kan saga att for forsta gangen i mitt liv sa kanner jag mig bade glad och falsk medmanniska som onskar att fa lungor men vill inte att nagon dor anda sa ber jag till min lilla mobb inlkusive hem telefon att den ska ringa som sagt en av det svaraste stollarna jag fatt i mitt liv som jag MOSTE lara mig att sitta pa.
I gar var jag ledsen for Santelist har nu lovat mig i 4 veckor att pa mandag sa ska jag fa en battre grimma an den jag nu for den skaver sonder min nasa totalt jag har nu en oppning i mellan vaggen och stora sar skropor som gor ganska sa ont sa i gar sa brast det for mig totalt jag vart vansignig och ARG da killen fran santelyst kom for att fylla pa syre i mina tankar och foortfarande inte hadde ratt lunet (den kalls sa har ) fast vi sager grimma  i alla fall sa vart jag sa forbananad att jag satte mig ner och skrev ett laaaaangt mailj till dom och i detta brev undrade vilken affla mandag dom mendare om den ar ar 2020 eller mycket senare da jag ar dod och begraven jag har i alla fall inte fatt nagot svar fran dom annu men det kommer nog jag far skert pa kafften for detta klago brev jag sande men jag ar trott pa att hora det kommer nasta vecka och det kommer alldrig;
Vist kan jag ha denna lunet men det gor sa ont och den forstor annu mer min lilla nasa och samtidigt sa aker jag pa infektioner pa infektioner som absolut inte ar bra for min del haller;
Sa i gar gick jag till sangs mycket uppriven arg och ledsen och tankte som sa att detta kommer att ta tid att smalta detta for jag var sa arg att dett tillock med gjorde on i magen och da ar jag arg det kan ni fraga mina barn om och jag ar absolut ingen trevlig manniska da;

I alla fall jag vakna i morses med en kansla av att allt blir bra anda jag far nagot roligt i dag mm kunde inte satta fingert pa vad det kunde vara .
Jag gick som vanligt upp fran sangen koplla i fran mister syrgas fran herr appne och stangde av herr appne tog bort masken satte pa min grimma i gen gick vidare till mister syrgas tuber och drog upp syret till 4.5 l gick pa toalet  dar efter till koket och tryckte pa knapen till kaffet  satte pa datan ;
Dar efter sa gick jag till koket for att hemta mina medeciner tog dom medans ja vanta pa kaffet ;
mm Lukta gott kaffe ar klart haller upp kaffe i min mugg haller resten i en termos satter mig vid datan och vantar pa att all maijl ska sorteas och ga i genom;
Tar under tiden min telefon da forstar jag varfor denna dag skulle bli kul i alla fall jag hadde 2 mailj pa min mobb fran skalvaste Mamma Anette det ar helt under bart vad ett mailj med sma ord eller text kan gora sadan under verk att man i stallet for att ar ledsen sa ler man tank att detta kan ge sa mycket varme och sa mycket gladje; Jag fick varkligen laddat mina batterier i morses och sitter nu med ett stort lende pa mina lappar p:g:a: dess 2 maijl; Det ar sa synd att dom bor sa langt bort fran mig har i FR annars hadde jag mer an garna kommit over pa en kaffe eller 2 och tjata lite ;
det ar lika dant med alla andra sma mail eller sms eller soma ord som mina barn och barnbarn och extra barn ger mig ni alla ger mig en sadan enorm styrka att forstatta pa denna vag och att ni orkar att hjalpa mig i genom denna langa vantan. Jag hoppas bara inerligt att ni kanner att ni far nagot tillbaka fran mig och att jag kan gora nagot for er alla som staller upp for mig och finns till for mig ni ar underbara alli hop; tack for att ni finns for utan eran hjalp sa hadde jag inte orkat att fortsatta som jag gor nu;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar