Populära inlägg

fredag 17 juni 2011

2011/06/17 A day in silence. I hate the quiet days. Because I am so lonely so lonely

Ja som sagt ordet ensam kan bet sig lite hur som halst man kan vara ensam i ett forhalande; men man kan oxo vara en i sin sjukdom ; och du kan vara ensam; Du kan oxo vara ensam i ett annat lan antingen sjalv forvallat eller medvetet; Ordet ENSAM kan betyda valdigt mycket.
Men just ordet ENSAM ar ju ett negativt ord och det negatavia gar ju att andra till nagot positift aven om man fortfarande ar ensam i alla dessa olika meningar jag skrivit ovan sa kan man ;men observera du moste vilja skalv att andra det negativa till positivt kan vara enormt jobbigt och kravande i bland kan man lyckas aldeles skalv men i bland moste man ha lite hjalp av nara och kara men det kan oxo vara som sa att man behover hjalp av en PSYKOLOG;
Och tro mig jag vet av egen erfarenhet att dom varken bitts eller rivs;
Jag har varit som barn pa barn psyk pa dag avdelning med mitt handikap som Ordblind haha ja pa den tiden var dom konstiga haha;
sedan har jag hafft pyskolog da jag jobbade pa korva koket i Linkoping mitt i stan forsok till ran;
3 dje gangen var nar jag fick barn da 2 av mina barn har asberger och horselskada da var det mycket bra hjalp fick massor av redskap att jobba med: 4 gangen var da jag bodde i ljungsbro och hadde gatt in i den beromda vagen sa det bara small om det:;5 gangen ja da vart jag misshandlad och kniv skuren av min da varande pojkvan och det hjalpt mig jatte mycket .6 gangen var da jag jobbade pa TAXI Boras och blev rand fick en pistol mot tidningen (viste inte da att det var en atrap) och det var jatte jobbigt da gick jag 20 ganger till psykologen ; Ja jag kan saga att jag har vall nastan blivit lite som en stam kund hos de olika psykologer men dom gor sin verkan i alla fall och dom har massor av verktyg att della ut ;
Nu nar jag sitter och vantar pa en transplantation sa ville dom att jag skulle och ska prata med psykologen minst 10-15 ganger ;
Men i detta laget har jag sagt nej for jag ar vann med doden den ar absolut inte skramnde alls jag vet om olykan skulle vara frame och det skulle ga at det hallet sa ar allt klart sedan lage mitt testa ment ar skrivet o klart sedan laaaange och det kans sa skont for da behover jag inte oroa mig for att mina nara o kara inget vet; Jag pratar ganska mycket om doden med mina barn och det ar bara helt naturligt att prata om doden for min del;
Men tillbaka till ensamhetetn som finns i sa manga olika slag om Man kan ju oxo be om forlatelse om sin ensamhet men det ar mycket svarare for det kravs tillit och forstalse fran bagge hall i detta fall;
ja varfor skriver ja om detta jut nu jag kan saga som sa har att jag jag kanner mig ensam i mitt 2 forhallande men det beror ju oxo pa de olika kultur krokarna som blir;Fast alla mina nara o kara dom ger mig sa mycket styrka som i dag nu pa morgonen nar jag vakna sa fick jag se att min yngsta dotter hadde bloggat sa jag laste och fixk se en massa harliga kort det gjorde mig sa glad och det var kort pa bade sma och halv stora 4 benta och 2 benta gamla och unga:
Sedan har jag ju en underber bar liten putiti grupp av 4 olika vaxter som jag fick i ett brev i gar av en aldeles speciel vannina som jag bade brev mailj och telefon vaxlar med.
Ja sa nu kan jag saga att jag vande det negativa till det positiva och nu ser jag fram emot att aka till Lille till SV ambasaden for att hamta mitt SV KK och pa sa vis kommer aven jag ut lite i dag kram pa er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar