Populära inlägg

tisdag 16 februari 2010

16 feburarie

Jha då har det hänt i alla fall fast jag önskade innerst inne att jag skulle slippa den här dagen men inte längre.
Jag var ju o tog mitt antitrypsin drop som vanligt i dag för 19 gången .
Vist kom jag upp lite blå i ansiktet men inte så jäkla konstigt hehe det blåser ju storm och min kära lilla rullis ville inte åt det hållet jag ville. utan den följde snält med vinden i stället för att lysna på mig.
urs jag var så arg så till slut så steg jag ur och tog tagi i rullisen och drog och putta den fram till ingåneg av sjukhuset.
Hualigen det var en pärs ska ni veta men jag kom fram lycklig ovetande om min så fina färg kring mun o under ögon samt mina händer.
Jag rulla vidare in till hissen där jag tog plan 5 sud ja konstigt nog så heter det plan 5 sud och jag ska gå söder ut i koridoren för att komma dit jag ska.
mycket riktigt jag tog hisen är då på plan 0 och trycker på nr 5 för att komma dit jag ska.
På plan 3 stannar hissen och in stiger en ganska så ung läkare in och bara fulkomligt gapar och pratar så fort så fort att hihi ja för mig låter som em brukar säga vottre bottre boll handuk hehe.
Han snubblar över orden och bara bablar på som en goja o ja jag fattar ju givet vis inget.
Ser i ögon vårn att killen trycker på hjälp knappen o jag börjar fundrar på om han är en rymlig från psyk eller något.
rätt var det är så kommer det en annan läkare i högsta hug med en svans av under läkare som bär på en syrgas tub och andra kör en säng och menar på att jag ska lägga mig där. aaa nonono säger jag samtidigt som jag då säger nr 5 sud bestämt och försöker att rulla in i hissen i gen hehe,
men äntligen kom det en som värkligen prata engelska så jag berättade vart jag skulle och samtidigt så frågade jag varför denna uppståndelsen runt mig eller för ja fatta inget av vad som händer just nu sa jag,
den läkare som då kunde engelska han berätta att denna under läkaren vart så himlla rädd när han fick se mig för jag är nyån blå runt mun ögon och min händer är mörka blå.
sedan vislade jag ganska så bra när jag andas. Hehe konstigt sa jag till han fan det blåser ju full storm så jag fick gå hit o putta min rullstoll.
I vilket fall som hälst så följde denne med mig upp till 5 an och därfick jag då träffa Arron han som alltid har mig och han sa bara hello you are good to day. o jag svarade som vanligt att ja känner mig lite yr bara men det beror nog på all uppståndelse som blev nu när jag skulle ta hissen .
Då flina han bara och sa till mig att kliva ur rullisen och följa med till toan. m.m. jag höjde på ögonbrynet o fundera lite om han var nyckter eller vad, hihi nä då ville han visa mig hur jag såg ut i ansiktet haha .
I alla fall så har dom alldrig vart med en envetnare dam än mig förut för enligt dom så skulle jag tydligen om allt stod rätt till vara väldigt besvärlig och kronglig o ligga innlagd. Pytsan häller alldrig jag inte.
Här kommer i alla fall 2 bilder på en av mina nya kompisar som ska då följa med mig när jag går ut utan för hemmet.

och så fick jag en liten näpen väska antigen så kan jag hänga den runt midjan eller ha den på axeln men det bästa är om man använder bägge på en gång då blir den inte så tung

Sedan fick jag en jätte maskin som jag ska ha här hemma så nu har jag då måndagar som går åt till att vänta in oxy killen som ska komma och byta ut allt varje måndag med ny tub och nya slangar och så har vi tisdagar på sjukan.


Som sagt den var inte så liten den här som den jag har med mig hehe .
Så nu hoppas jag värkligen att dom ringer snart för jag kan inte vänta längre tycker att jag varit så tålmodig så men detta vet i katten om jag kan ta.
Det tog låååång tid för mig att aceptera min rull stoll och käpp sedan gjorde dom om hemma till en handikaps lägenhet vist det vart jätte fint säger inget om det alls kanon . Men nu detta att alltid ha en syrgas tub med sig det bär med sig så mycket ju.
ex får inte vara i närheten av ljus får inte vara i närheten av någon som rökar eller svetsar m.m men värst är nog rökningen för det görs det ju lite över allt.
Och nu är det total stopp även på balkongen här hemma så nu får ,man gå ut på gården om man ska röka.
Inte för att det gör mig så mycket men det det blir så mycket mer att hålla i orning på vist jag har en jätte lång sladd så jag kan vara i hela lägenheten utan att behöva flytta på den stora tuben.
Ja det ska bli intersant o se hur det är att damsuga först att hålla reda på sladen från damsugaren o sedan min egen syrgas slang och så de små 4 benta haha sircus vill jag nog säga.
Nä fram för en transplantation nu fort som bara den häslt i går vet jag så jag kommer någon stans fan det käns som om jag hamnar på ruta 1 så fort jag kommit till ruta 5 så ramlar jag ner undrar ja hur många gånger man orkar att stå pall för detta ska bli intresant o se inann jag brister ut i en hybris veriation eller dyligt. fram för transplantation nu på en gång JAG VILL .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar