Populära inlägg

måndag 5 april 2010

5 april

månad fast söndag en röd dag även här nere i Frankrike.
natten mellan lördag o söndag var inte rolig alls vaknade kl: 02:30 på söndags morgon av att jag mådde så illa att jag var tvungen att gå på toaletten.
Jag kissade och när jag hadde jort detta så bara kände jag hur min mage vände sig ut in totalt jag han att ta på mig pyams byxorna vilket var synd i och för sig.
När jag gjort detta så han jag precis vända mig om för att gå ner på knä och spy som en kalv jag fick ta i så pass mycket att jag även kissa ner mig trots att jag varit på taoaletten presis före.
Jag satt där i c:a 30 min och bara spydde tills det komm bara galla. när jag kände att jag var färdig så skulle jag resa på mig tänkte jag.
Men dess värre så hadde mina ben låst sig totalt så jag kunde inte ens veckla ut dom från mig ställning.
Det sluta med att jag frick ropa på JC för att han skulle få komma och hjälpa mig att komma upp. det var inte så lätt som han trodde då vi har en ganska så liten toa rum med bara en toa stol i.
I alla fall så fick han dra ut mig till hallen och sedan fylta mig med mina böjda knän och bära mig till sängen där fick han lirka upp så jag fick raka ben och han kude ta av mig pyamsa byxorna.
När han gjort detta så tappade jag luften helt så an fick höja mister syrgas till nr: 6 så jag hadde näst in till styorm i min lilla näsa vilket gjorde att jag även då fick näs blod för jag har så ytliga blod kärl att det räker att slå till på näsan så blöder det.
efter c:a 1 time så hadde allt lugnat ner sig och jag kunnde sommna om.
vart bara väckt vid 0600 för att ta min medecin sedan sommna ja om i gen vakna vid 1230 av att jag hadde ganska så hög feber 39 gr och att min mage den bubbla så högt.
jag fick ner febern till 36,5 i går gick o la mig vid 2030 för jag var helt slut.
Vakna i dag vid 0600 gick upp i kissa tog mina medeciner och tempen i gen för jag är fortfarande varm kall svettig och jag har nu 38 gr, Ni tycker att det inte är så hög feber men det är ganska högt för mig jag har sedan en längre tid till baka i många år efter att jag fick min sissta dotter Emelei en temp på 36,2 då är jag frisk så det är ganska så mycket feber för mig då.
Men jag är inte så sömnig i dag som jag var i går så jag kan sitta upp vilket jag gör nu. jag har förnärvarande 2 l syrag från mister.
Så jag får se vad denna dag blir för mig.
och i morgon är det ju tisdag vilket inne bär att jag ska ha antetrypsin droppet i gen.
Och jag ska förberad dom på att jag inte kommer den 20 avril då jag är i Lille för olika prov tagningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar