Populära inlägg

fredag 2 april 2010

2 April

Och världens bästa påsk ägg i min brev låda i dag av alla dessa dagar jag längtat och tittat i brev lådan mån till lördag ja vi får post här nere på lördagar oxå hihi. som jag har längtat. Och så äntligen hadde detta önskade brev kommit i dag av alla dagar så det blev ett påsk ägg i alla fall även om nu detta påsk ägg är vitt och platt med fönster på och en stämel där det står Centre Hospitalier Régional Universitarie de Lille. så är det fakstiskt som så att just detta vita kuvär har jag läääääänge väntat på och nu ja nu i dag efter att jag varit på min sndnings kurs med bad o massage. så tänkte jag bara att jag stanar till på plan 0 "har bilen i garget under huset" för att titta i min brevlåda först så känder jag inget " brevlådan är ganska högt upp" men efter att jag stält mig på tå så såg jag ett vitt brev. Fick genast fjärilar magen som alla de andra gångerna och förvänta mig att bli lika besviken som de andra dagarna.
Jag skrek o jubla i hissen upp till 4 de våning hehe dom som var hemma trodde nog att det var fan själv i hissen hihi.
Jag läste om och om i gen för att vara på den säkra sidan att jag värkligen läste rätt. och komm till samma slut sats varje gång att jag var välkommen den 20 avril till den den 22 avril för de 20 första provr tagning samt tömma ut lite blod inför själva transplantationenen. jag har nog alldrig varit så glad för ett brev från sjukhus som jag är i dag detta är kanonan .
Nu rullar hjuet för fyulla muggar så nu är det bara att be allla att hålla tumen och de små 4 benta får gärna hålla tassen för mig att allt stämmer så jag kan få åka till Paris i gen för de sista 10 prov tagningarna samt för att ge ytereligare blod till min op.
Tänk att jag snart kan be både herr ont och fru illa mående och alla deras barn och hennes syskon att dom kan nu dra i väg till något annat.
Och fraför allt min vänstar artmbåge den får snart vila efter alla dessa stick är nu uppe i 22 stick för atitrypsinet och 20 stick för blod tagning av de olika slag och alla i samma arm veck så jag är liksom som det vore läder där nu mer.
men jag är även alltid gul blå svart på den armen så man skäms lite när man är ute o går kort ärmat hehe folk titta lite lustigt på mig " kan tänka mig att dom tror att jag ä'r narkoman heheför så sönder stucken som jag är "
men vad gör det nu snart ska jag äntligen få nya lungor.
Jag vet vad detta kan inne bära oxå det är ju inte bara en dans på rosor det kan sluta i tragi med så jag har redan förberätt mitt testa mente så det finns på svenska ,engelska och franska allt för att det inte ska bli miss förtånd. och alla de närmarase av de mina vet exakt om nu det inte skulle gå vägen.
Men jag är ju optemist så jag tror att jag kommer att vakna givet vis med enorm smärta men vad gör det. den smärtan går ju över ganska så snart vist jag har lååååååååååång väg till baka att gå ska lära mig gå springa andas i gen på ett normalt sätt ätta mer medeciner i dags läget har jag 14 olika medeciner som jag äter 3-4 gånger dagligen så efter så får jag c:s 30 från början som jag ska intaga 3-4 gånger dagligen men jag sliper mister syr gas. så nöjdare kan jag inte bli.
vill oxå samtidigt tacka alla mina under bara kära vänner som står mig närmast för att ni har orkat att stå ut med mina svängningar i humöret. alltid vara lika hjälpsamma mot mig och ni vet vilka ni är om inte så kan jag räkna upp er här o nu Madelen Vikström Örebro, Malin gustafsson Boxholm, Maria malmastöm Uddevalla, Sara edsler Skara. Linda hagberg Möndla. och givet vis mina under bara barn Lina jakobsson, joakim Klar Och Emelie klar med hennes pojkvän philip och sist men inte minst joan jakobsson och även mina små barnbarn Desrée och Jasmine ni är underbara alla som ställt upp i våt och tårt tröstat mig när jag varit ledsen skratat med mig varit arg med mig ja ni har gjort allt vad man önskar av sina bästa kära vänner som står en närmast hjärtat tack skA NI HA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar